Dorna si Salvati Copiii anunta donatii in valoare de 100.000 de euro catre 10 maternitati din tara

Cu ocazia Zilei Mondiale a Prematuritatii, Dorna si Salvati Copiii au anuntat dotarea, pe parcursul anului 2018, a 10 maternitati din Romania cu echipamente de specialitate necesare ingrijirii medicale a copiiilor nascuti prematur. Donatiile, realizate ca parte a campaniei Grija pentru copii „Job de o secunda”, au fost in valoare de 100.000 de euro.

Citeste si: Salvati Copiii: 13% din maternitatile de nivel I nu au niciun incubator pentru nou-nascutii prematuri 

In Romania, conform datelor statistice oferite de Ministerul Sanatatii in 2011, prin Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului (IOMC) ‘Alfred Rusescu’, unul din zece copii se naste prematur, avand nevoie de atentie speciala chiar din prima ora de viata. Nasterea inainte de termen ii lasa bebelusului mai putin timp pentru dezvoltarea si maturizarea intrauterina, printre consecinte numarandu-se greutatea scazuta la nastere si riscul crescut de aparitie a afectiunilor medicale, inclusiv respiratorii, digestive sau oftalmologice. Apa reprezinta 79% din corpul unui bebelus, ajuta la digestie, la absorbtia alimentelor, regleaza temperatura corpului si circulatia sangelui, transporta nutrientii si oxigenul catre celule si elimina toxinele. Apa este al doilea element vital dupa oxigen, iar hidratarea corespunzatoare reprezinta o conditie de baza pentru mentinerea sanatatii organismului.

De la data lansarii campaniei Grija pentru copii si pana in prezent, Dorna si Salvati Copiii au dotat 60 de maternitati din tara cu 86 de echipamente medicale de specialitate pentru ingrijirea nou-nascutilor prematur, in valoare aproximativa de 700.000 de euro.

Provocarea „Job de o secunda”, parte a campaniei de responsabilitate sociala Grija pentru copii, demarata inca din anul 2013 de Dorna si Salvati Copiii, a pornit de la faptul ca, pentru majoritatea dintre noi, o secunda, luata separat, nu inseamna foarte mult, insa, pentru copiii nascuti prematur, ea poate insemna totul. Astfel, in debutul campaniei, Dorna si-a indemnat consumatorii sa isi ia un job de o secunda si sa ofere o clipa din timpul lor copiilor nascuti prematur.

Peste 578.000 de oameni s-au implicat in campanie si si-au luat un job de o secunda, aratandu-si astfel, sustinerea pentru lupta pentru viata a bebelusilor nascuti inainte de termen.

„Le multumim tuturor celor care si-au luat un job de o secunda. Peste jumatate de milion de oameni si-au aratat suportul pentru cauza, iar acest lucru nu face decat sa ne arate ca suntem pe drumul cel bun. Nicio secunda nu a fost irosita! Speram ca toata sustinerea lor, alaturi de noile echipamente medicale de specialitate pe care Dorna le-a donat catre maternitatile din tara anul acesta, sa contribuie la obiectivul nostru comun: acela de a ajuta bebelusii nascuti prematur sa primeasca ingrijirea si atentia de care au nevoie”, spune Daria Gonta, Senior Brand Manager, Coca-Cola Romania.

In urma campaniei din acest an, „Job de o secunda”, Dorna si Salvati Copiii au donat echipamente in valoare de 100.000 de euro, catre 10 spitale din tara, care aveau nevoie de ele: Spitalul Judetean Oradea, Spitalul Judetean de Urgenta Braila, Spitalul Clinic de Urgenta Sfantul Pantelimon din Bucuresti, Spitalul Judetean Calarasi, Spitalul Municipal Medgidia, Spitalul Judetean de Urgenta Sfantu Gheorghe, Spitalul Municipal Petrosani, Spitalul Judetean de Urgenta Satu Mare, Spitalul Municipal Falticeni si Spitalul Municipal de Urgenta Barlad.

Maternitatile din cadrul acestor spitale au beneficiat de dispozitive medicale precum  incubatoare de terapie intensiva, incubatoare deschise cu modul de resucitare,  incubatoare inchise si mese radiante.

„Nasterea prematura ramane cea mai importanta cauza a mortalitatii copiilor cu varsta de pana in 5 ani, determinand mai mult de un milion de decese anual, la nivel mondial. Mai mult de o jumatate dintre acesti bebelusi ar putea fi salvati cu ajutorul echipamentelor medicale performante, precum cele pe care Dorna, impreuna cu Salvati Copiii, le doneaza anual maternitatilor din Romania. De Ziua Prematuritatii, Salvatii Copiii vrea sa le aminteasca oamenilor ca putem combate aceasta statistica sumbra, implicandu-ne in astfel de campanii”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania.

Campania „Grija pentru copii” a fost lansata de Dorna si Salvati Copiii in anul 2013, in scopul sustinerii unor programe pentru ingrijirea corespunzatoare a nou-nascutilor prematur.

Citeste si: Un incubator si doua monitoare donate Spitalului de copii „Grigore Alexandrescu” de Salvati Copiii Romania

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here