8 sporturi pentru copii care nu necesita efort fizic mare

Cand vei constientiza ca fiecare copil are o personalitate unica, atunci iti va fi mult mai usor sa decizi ce fel de activitati se pliaza pe nevoile si pe preferintele micutului tau. Fiecare copil are „un gust” diferit atunci cand vine vorba despre sporturile preferate. Cand unui copil nu-i place ceea ce va face, va adopta binecunoscuta expresie „Nu-mi place sportul” si, atunci, acesta va pierde din vedere multitudinea de beneficii dobandite in urma practicarii unei activitati sportive.

Citeste si Sporturi pentru copii

De altfel, sportul in sine presupune mai mult decat un simplu efort fizic. Iata ce poate invata un copil, potrivit Breaking Muscle:

  • Buna coordonare;
  • Lucrul in echipa;
  • Autodisciplina;
  • Succes academic;
  • Rata mica in ceea ce priveste dependenta de alcool sau de droguri;
  • Reducerea stresului;
  • Prevenirea obezitatii;
  • Abilitati sociale dobandite.

Astfel, te poti gandi, conform englezilor, „outside the box”. Daca micutul tau nu prefera sporturile tipice, precum voleiul, fotbalul, tenisul sau baschetul, nu este nimic rau in asta.

Citeste si De ce este important sa lasi copilul sportiv sa fie dezamagit?

Iata cateva idei de „sporturi” care nu necesita un efort fizic major din partea copilului, si anume:

  1. Scrima

Cel mai probabil, copilul tau isi petrece cea mai mare parte din timp jucandu-se cu vecinii de la bloc prin „dueluri” sau „confruntari”. Desi pare o activitate destul de simpla in aparenta, de fapt presupune mai mult decat atat: concentrare, echilibru, strategie, coordonare. Este un sport competitional, prin urmare, copilul va invata ce inseamna toate aceste lucruri printr-o confruntare prietenoasa cu un alt copil de seama lui.

  1. Artele martiale

Ca niciun al sport, artele martiale contin o formula 3 in1: drama, actiune, rezolvarea conflictului. Puterea de concentrare il va ajuta pe copil chiar si dincolo de sala de sport, la scoala sau la teme. Potrivit Psychologies Romania, artele martiale creeaza nu un sef, ci un lider. Copilul-lider va invata cum sa incaseze o lovitura, fara sa i se raneasca orgoliul. De asemenea, un lider stie cum sa fie stapan pe sine, cum sa fie curajos, cum sa aiba o energie si o incredere de sine mult mai bune.

  1. Dansul scotian „Highland”

Acest tip de dans scotian este de competitie solo, aparut prima data in secolul al XIX-lea. Dansatorii poarta incaltaminte speciala, denumita si „ghillies” (engl.). Nu trebuie confundat cu dansul clasic scotian care este unul social (implica parteneri de dans). Copilul va invata multe combinatii de pasi in dansul „Highland”, ceea ce nu-l va plictisi nicicand! De altfel, nu uita ca Highland ii va exersa memoria si precizia copilului tau.

  1. Echitatia

Sportul calariei este unul dintre cele mai frumoase activitati de care te indragostesti de la prima incercare. Copilul simte si traieste stari de libertate deplina, se conecteaza puternic cu animalul si vor crea, impreuna, o echipa de neegalat. Echitatia ajuta la relaxare, ridica moralul, lucreaza musculatura, precum cea a picioarelor, a bratelor, spatelui si abdomenului. A calari presupune echilibru, coordonare si flexibilitate. De altfel, echitatia este terapeutica, fiind recomandata copiilor care sufera de diverse afectiuni, precum ADHD sau autism.

Vezi si Ce sporturi sunt recomandate pentru copii in functie de personalitatea acestora

  1. Cercuri Hula Hoop

Copilul nu va face altceva decat sa-si puna un cerc mare care va trebui sa se invarteasca pentru a nu cadea. Este amuzant si distractiv pentru toti copii, indiferent de varsta. Cercul Hula Hoop ajuta pe copil sa se concentreze mai mult, sa se coordoneze mai bine si ii va lucra diferite parti ale corpului, cum ar fi bratele si picioarele.

  1. Catararea indoor

In Romania, exista numeroase sali de escaladari pentru copii. Este important ca cel mic sa fie supravegheat de un instructor atunci cand se va catara pe peretii special construiti. Acest tip de sport il va ajuta pe copil sa fie mai flexibil, mai relaxat si… mult mai sanatos!

  1. Trambulinele elastice

Trambulinele elastice se diferentiaza de cele traditionale prin simplul fapt ca au alte plase de sarit pe marginea trambulinei astfel incat copiii sa poata sari oriunde doresc. Aceasta activitate ajuta copiii sa aiba un tonus bun, sa arda calorii si sa dobandeasca echilibru.

  1. Simpla orientare in spatiu

Luati, impreuna, o harta, cateva sandvisuri, cate un rucsacel in spate si calatoriti! Copilul va invata cum sa foloseasca o harta si cum sa se orienteze mai mult in spatiu. Nu numai ca veti petrece un timp de calitate ca intre parinte si copil, dar va veti simti mult mai relaxati si veti crea amintiri de neuitat.

Vezi si Ce sporturi sunt recomandate pentru copii in functie de varsta acestora

Autor: Andreea Borcila

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here