Parteneriat pentru sustinerea accesului la educatie de calitate pentru copiii vulnerabili

A fost lansata o noua initiativa de sustinere a educatiei incluzive de calitate, cu scopul de a contribui la reducerea abandonului scolar din mediul rural. Cu ajutorul clientilor sai, Lidl va sprijini UNICEF intr-un demers comun prin care elevii din medii defavorizate vor fi sustinuti in finalizarea invatamantului obligatoriu. Astfel, in perioada 12 noiembrie – 24 decembrie, pentru fiecare jucarie achizitionata din magazinele sale, compania doneaza un leu catre UNICEF.

Citeste si: Romania, a treia cea mai mare rata a abandonului scolar timpuriu din UE

2 din 10 copii din Romania renunta la educatie inainte de a finaliza invatamantul obligatoriu. Copiii care nu termina 10 clase sunt expusi unui risc mai mare sa traiasca la limita saraciei si a excluziunii sociale, conditii pe care ajung sa le transmita ulterior propriilor copii. Incepand cu 12 noiembrie, clientii magazinelor din toata tara pot contribui la sustinerea educatiei de calitate a elevilor din medii defavorizate, pentru ca ei sa dispuna de cunostintele si competentele de care au nevoie pentru a se integra in societate si pe piata muncii. Astfel, la orice achizitie din gama de jucarii, compania va directiona 1 leu catre organizatia UNICEF.

Colaborarea companiei cu UNICEF a inceput in 2017 cand, alaturi de clientii sai au sprijinit organizatia cu fonduri in valoare de 740.000 de lei pentru pregatirea si consilierea elevilor din mediul rural aflati la risc de abandon scolar intre clasa a VIII-a si clasa a IX-a, la sprijinirea cadrelor didactice pentru a-si dezvolta competentele necesare care sa le permita sa vina in sprijinul copiilor cu risc de absenteism si abandon scolar, dar si a parintilor elevilor pentru a fi motivati sa sustina participarea scolara a copiilor lor. Pachetul Educatie Incluziva de Calitate al UNICEF pentru imbunatatirea calitatii educatiei din scoli este un demers pe termen lung, astfel ca, si anul acesta, sustine misiunea organizatiei prin lansarea unei noi campanii in unitatile din toata tara.

„Suntem responsabili pentru generatiile care urmeaza, pentru modul in care se dezvolta si pentru calitatea viitorului lor. De aceea, ne alaturam unui nou demers sustenabil de sprijinire a educatiei, prin care, impreuna cu UNICEF, ne propunem sa crestem calitatea formarii cadrelor didactice, sa reducem rata de abandon scolar din mediul rural si sa pregatim elevii de astazi pentru a-si urma visurile”, a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare si CSR Lidl Romania.

UNICEF este prezent in Romania si in alte 190 de tari si teritorii pentru a promova supravietuirea si dezvoltarea copiilor din perioada copilariei mici pana la adolescenta. In Romania, UNICEF lucreaza  impreuna cu Guvernul, Parlamentul, autoritati locale, societatea civila, sectorul privat, parteneri nationali si internationali si cu mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educatie timpurie de calitate si la scoala, pentru protejarea adolescentilor si monitorizarea drepturilor copilului, pentru protectie sociala si pentru mobilizarea de resurse in beneficiul copiilor. UNICEF este sustinut financiar integral prin contributiile voluntare ale persoanelor fizice, corporatiilor, fundatiilor si a guvernelor.

Citeste si: UNICEF si OMS, ingrijorate de distribuirea unor materiale de dezinformare despre imunizare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here