3,486 de miliarde de dolari pentru a imbunatati vietile copiilor din 150 de tari

UNICEF

Bunuri si servicii in valoare de peste 3,486 de miliarde de dolari a oferit  UNICEF anul trecut pentru a imbunatati vietile copiilor din 150 de tari. Organizatia a asigurat vaccinarea a aproape jumatate din copiii de pe Glob; a livrat 13,3 milioane de plase de tantari pentru pat si aproape 50.000 de tone de alimente gata de consum.

Citeste si Millie Bobby Brown, actrita din Stranger Things, cel mai tanar Ambasador

Vaccinurile, hainele, medicamentele, kiturile educationale si manualele scolare sunt unele dintre bunurile si serviciile care i-au ajutat pe copii sa lupte impotriva bolilor, sa invete si sa creasca, mai ales in tarile afectate de urgente si conflicte.

In 2018, UNICEF a ajutat copiii prin:

  • achizitionarea a 2,36 de miliarde de doze de vaccinuri pentru a lupta impotriva unor  boli ca rujeola, difteria, tetanos si HPV, ajungand la aproximativ jumatate din copiii planetei;
  • asigurarea accesului la apa potabila pentru copii prin achizitionarea a 1,26 de miliarde de tablete pentru purificarea apei si plicuri pentru clorinare/floculare;
  • protejarea copiilor impotriva bolilor transmise de tantari prin folosirea a 13,3 milioane de plase de tantari pentru pat;
  • tratarea copiilor care sufera de malnutritie prin asigurarea a 47.760 tone de alimente terapeutice gata de consum;
  • sustinerea copiilor pentru a reveni in salile de clasa, oferind 4,5 milioane de ghiozdane si 84.000 de kituri educationale.

,,Fiecare copil este unic si asa sunt si nevoile sale,” a spus Etleva Kadilli, Director al Diviziei de Aprovizionare din Copenhaga. ,,Achizitionarea de articole pentru copii nu este atat de simpla precum cumpararea produselor de la raft. Aceasta presupune colaborarea cu diversi parteneri pentru a ne asigura ca in diferite tari si zone, copiii primesc ceea ce le trebuie pentru a trai, pentru a le imbunatati viata si pentru a fi sanatosi si in siguranta.”

Pentru ca situatiile din diferite tari devin din ce in ce mai complicate, mai ales in timpul urgentelor, capacitatea de adaptare si de a face lucrurile diferit poate contribui la maximizarea impactului pentru copii si familiile lor.

Impreuna cu o retea globala de parteneri, UNICEF dezvolta produse si abordari noi pentru a raspunde nevoilor grupurilor din zone greu accesibile. Acest proces nu se limiteaza la inovatii in ceea ce priveste produsele, ci include si colaborarea cu partenerii, mai ales cu mediul de afaceri, pentru a face produsele pentru copii mai accesibile si convenabile financiar, sigure si sustenabile.

Spre exemplu, pentru a-i ajuta pe copii sa isi revina in urma malnutritiei, UNICEF a achizitionat 65% dintre alimentele terapeutice gata de consum de la producatori localizati in sau in apropierea tarilor cu cele mai mari nevoi, un procentaj record. Acest demers nu doar a sustinut economiile locale, ci a condus si la un transport mai eficient si la reducerea amprentei de carbon.

In Republica Araba Siriana, in ciuda conflictului, UNICEF lucreaza cu intreprinderile locale care continua sa isi deruleze activitatea pentru a oferi kituri igienice si de educatie, precum si haine calduroase, ajutand astfel UNICEF sa ii aprovizioneze rapid pe copii.

In Nigeria, UNICEF a initiat o Consultare Regionala a Industriei Sanitare pentru a incuraja colaborarea transfrontaliera cu Ghana si Coasta de Fildes si pentru a identifica metode de imbunatatire a disponibilitatii toaletelor accesibile si serviciilor sanitare pentru familii.

,,Sustinerea primita din partea guvernelor, a mediului de afaceri,a donatorilor si a partenerilor nostri in teren a fost esentiala intrucat ne-a permis sa ajungem la milioane de copii cat s-a putut de repede”, a adaugat Kadilli. ,,Raman totusi in continuare nevoi majore de acoperit. Finantarea sustenabila pe termen lung trebuie sa ramana o prioritate pentru noi, pentru a raspunde nevoilor copiilor in situatii din ce in ce mai complexe.”

Citeste si UNICEF avertizeaza ca exista o crestere a cazurilor de HIV/SIDA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here