170 de milioane de copii sub 10 ani, nevaccinati impotriva rujeolei

Foto: Shutterstock

Aproape 170 de milioane de copii sub 10 ani, la nivel global, inclusiv 2,5 milioane in SUA, sunt nevaccinati impotriva rujeolei, avertizeaza UNICEF, dupa cum  relateaza site-ul cotidianului The Guardian. In medie, peste 21 de milioane de copii raman nevaccinati impotriva uneia dintre cele mai infectioase boli, a adaugat UNICEF.

Citeste si Vaccinarea impotriva rujeolei ar putea deveni obligatorie in Germania

,,Baza pentru epidemiile de rujeola din zilele noastre a fost pusa cu ani in urma. Virusul intotdeauna va gasi copii nevaccinati”, a declarat directorul executiv Henrietta Fore.

Simon Stevens, din cadrul sistemului national de sanatate al Marii Britanii, a avertizat ca situatia trebuie sa fie luata in serios, informeaza Mediafax.

,,Vaccinarea ta și a copilului tau impotriva bolilor este esentiala pentru a ramane sanatoși, in schimb respingerea acestuia este o problema de sanatate serioasa”, declarat acesta.

Stevens a sa cerut platformelor de socializare online, Facebook și Twitter, sa ia masuri impotriva propagandei și zvonurile.

Estimativ, intre unul și trei persoane la fiecare 1.000 de cazuri de rujeola o sa moara, existand complicatii și pentru persoanele sare traiesc. In contextul epidemiilor de boli prevenibile prin vaccinare, UNICEF a lansat o noua campanie internationala pentru a evidentia, in randul parintilor si al publicului larg utilizator de retele de socializare, eficienta si siguranta vaccinurilor.

Campania #VaccinesWork (#VaccinurileFunctioneaza) face parte din Saptamana Mondiala a Imunizarii marcata in perioada 24-30 aprilie pentru a raspandi mesajul ca impreuna, comunitatile, inclusiv parintii, pot proteja toti copiii prin vaccinare.Hastagul #VaccinesWork a fost folosit de-a lungul timpului pentru a-i reuni in mediul online pe sustinatorii imunizarii. In acest an, UNICEF in parteneriat cu Bill & Melinda Gates Foundation (Fundatia Bill & Melinda Gates), Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) si Gavi, the Vaccine Alliance (Gavi, Alianta pentru Vaccinuri) intreprind demersuri pentru a creste rata imunizarii. In luna aprilie Fundatia Bill & Melinda Gates va dona cate 1 dolar pentru UNICEF pentru fiecare Like sau Share a postarilor care contin hashtagul #VaccinesWork, pana la 1 milion de dolari, pentru a se asigura ca toti copiii pot beneficia de vaccinurile care le pot salva viata.

Vaccinurile salveaza pana la 3 milioane de vieti

Vaccinurile salveaza pana la 3 milioane de vieti anual, protejand copiii de boli potential mortale, foarte contagioase, precum rujeola, pneumonia, holera si difteria. Datorita vaccinurilor, numarul persoanelor care au decedat din cauza rujeolei intre anii 2000 si 2017 a scazut, iar poliomielita este pe cale de a fi eradicata. Vaccinurile reprezinta unul dintre cele mai eficiente instrumente medicale inventate vreodata din punct de vedere al costurilor. Luand in considerare valoarea economica si sociala mai larga a prevenirii decesului si a dizabilitatilor, fiecare 1 dolar cheltuit in scopul imunizarii copiilor aduce un profit de pana la 44 de dolari.

Citeste si Imunizarea prin vaccinare la copil

,,Ne dorim ca #VaccinesWork sa devina o campanie virala”, a spus Robin Nandy, Responsabilul de Imunizare al UNICEF. ,,Vaccinurile sunt sigure si salveaza vieti. Aceasta campanie este o sansa de a arata lumii ca retelele de socializare pot reprezenta o forta majora pentru schimbare, oferindu-le parintilor informatii de incredere privind vaccinurile.”

In 2017, aproximativ 1.5 milioane de copii au murit din cauza unor boli prevenibile prin vaccinare. Desi, adesea, acest lucru se datoreaza lipsei de acces la vaccinuri, in unele tari, familiile amana sau refuza vaccinarea copiilor lor pentru ca, fie nu au acces la informatii legate de vaccinuri, fie sunt sceptici. Aceasta situatie a dus la izbucnirea mai multor epidemii, inclusiv la cresterea alarmanta a cazurilor de rujeola, in special in tarile cu venituri mai mari. Neincrederea privind vaccinurile manifestata pe platformele digitale si de socializare reprezinta unul dintre factorii care au dus la dezvoltarea acestei tendinte.

De aceea, piesa centrala a campaniei UNICEF, este un film animat de 60 de secunde numit “Dangers,” (Pericole) care, impreuna cu animatii pentru postari si postere in mediul online, se bazeaza pe ideea ca, prin natura lor, copiii sunt temerari si se pun mereu in pericol. Disponibil printre altele in araba, chineza, filipineza, franceza, hindi, romana, rusa si spaniola, videoclipul arata ca, desi parintii nu pot preveni toate pericolele peste care dau copiii, vaccinarea ii poate ocroti  de cele care ajung in organismul lor.

In plus, expertii UNICEF vor raspunde la intrebari despre vaccinare, inclusiv despre cum functioneaza vaccinurile, despre cum sunt testate, de ce trebuie vaccinati copiii, precum si despre riscurile nevaccinarii la timp a acestora.

Citeste si Program educational pentru vaccinare, in randul copiilor si parintilor

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here