Cum îţi anunţi angajatorul că eşti însărcinată

Pentru a putea beneficia efectiv de protecţia instituită de lege, este recomandat ca informarea scrisă adresată angajatorului să fie făcută după confirmarea certă a stării de graviditate şi înainte de a fi informaţi colegii de serviciu, precizează avocatul Răzvan Vasiliu, partener al casei de avocatură Gîlcă & Vasiliu.

Potrivit avocatului, se preîntâmpină în acest fel o posibilă „scurgere de informaţii” care ar putea da răgaz angajatorului să dispună încetarea raporturilor de muncă înainte de a fi înştiinţat oficial. Pentru ca interdicţia concedierii să îşi producă efectele pentru salariatele gravide este necesară îndeplinirea cumulativă a mai multor condiţii:

– Salariata trebuie să îşi anunţe angajatorul cu privire la starea de graviditate;

– Notificarea stării să aibă loc înainte de încetarea raporturilor de muncă;

– Notificarea să fie făcută în scris;

– Ataşat notificării să fie prezentate angajatorului documente medicale care să justifice situaţia lucrătoarei.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here