Elevii care se uita in gol sunt cei mai destepti

Imagine de DarkmoonArt_de de la Pixabay

Copiii care se uita in gol in timp ce se afla in sala de curs sunt cei mai destepti din grup, desi in mod traditional profesorii ii califica drept visatori si le spun mereu ca trebuie sa fie atenti, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici, preluat de thisislondon.co.uk.

De fapt, copiii au rezultate mai bune la scoala daca se uita in anumite puncte din spatiul salii de curs sau pe fereastra in loc sa se concentreze permanent la profesor, potrivit studiului realizat de cercetatorii de la Universitatea din Stirling. In ciuda aparentelor, acestia, de fapt, se concentreaza asupra muncii lor sau incearca sa invete ceva nou, spun autorii acestui studiu. Cercetatorii cred ca atentia copiilor este distrasa in momentul in care creierul este ocupat cu interpretarea indiciilor vizuale oferite de profesor.

De exemplu, copiii cu varste intre 4 si 6 ani care au participat la studiu aveau mai degraba tendinta de a evita sa-si priveasca interlocutorul in ochi daca aveau de efectuat o sarcina dificila sau noua, dar se uitau mai putin in gol daca sarcina era realizata impreuna cu o persoana familiara. Pentru copiii mai mari, refuzul de a privi interlocutorul in ochi era mai degraba asociat cu complexitatea sarcinii decat cu familiaritatea persoanei care il testa, potrivit Prof. Gwyneth Doherty-Sneddon, autorul lucrarii. Cercetatorii spun ca refuzul de a privi profesorul in ochi poate fi „un semn pozitiv” si ca elevii care practica acest lucru sunt de fapt cei care achizitioneaza cele mai multe informatii.

La studiu au participat peste 230 de copii, cu varste intre 4 si 18 ani. Cei calificati drept „visatori” au obtinut rezultate mai bune la teste, fapt care sugereaza ca elevii care se uita des in anumite puncte din spatiu in timpul lectiei acumuleaza mai bine informatiile decat cei care fac acest lucru mai rar. Cercetatorii le recomanda profesorilor sa verifice daca elevii se uita suficient de des prin spatiu, semn ca isi consolideaza informatiile primite.

Specialistii cred ca studiul poate ajuta profesorii sa inteleaga starea mintala a copiilor cu autism, deficit de atentie (ADHD) sau cu sindromul Williams (persoane hipersociabile si care utilizeaza in exces contactul vizual).

Sursa: thisislondon.co.uk.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here