Profesorii au intrat în grevă nu doar pentru salarii mai mari, dar și ca să fie un exemplu pentru elevii lor, potrivit unui sondaj World Vision România

Imagine de Wokandapix de la Pixabay

Profesorii au intrat în grevă nu doar pentru salarii mai mari, dar și ca să fie mai respectați și să fie un exemplu pentru elevii lor, potrivit unui sondaj World Vision România. Cei mai mulți dintre profesorii care au acceptat să participe la grevă au făcut-o și pentru a atrage atenția asupra altor nevoi din învățământ precum dotarea școlilor cu materialele didactice necesare sau oferirea de mai multe cursuri de formare pentru profesori. Află aici mai multe.

Iată ce alte date arată cel mai recent sondaj realizat de fundația World Vision România în rândul a peste 1200 de cadre didactice (în intervalul 6-7 iunie):

  • 1 din 10 dintre profesorii care au renunțat grevă au făcut-o în urma creșterilor și promisiunilor venite din partea Guvernului.
  • Cei mai mulți dintre profesorii care au ieșit din grevă spun că au luat această decizie pentru a nu-i afecta pe elevi și pe părinți – procentul lor fiind de 63% dintre cei care au renunțat.
  • Există o ușoară discrepanță între gradul de participare al profesorilor la grevă în funcție de vârstă. Dintre cei cu vârste între 18 și 35 de ani,75% au răspuns că participă la grevă. În rândul cadrelor didactice cu vârste între 36 și 45 de ani, 84% au afirmat că participă la grevă. Cei de peste 46 de ani participă în proporție de 81%.

„Sunt mai multe motive care ar putea explica gradul mai scăzut de implicare în grevă al profesorilor mai tineri față de colegii lor. În primul rând, pentru că încă sunt la început de carieră, stabilitatea lor financiară este mai scăzută. Totodată, aceștia s-ar putea să nu se simtă la fel de în siguranță în privința locului de muncă comparativ cu profesorii care au vechime la catedră”, a declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.

  • Dintre cadrele didactice care au răspuns la chestionar, opt din zece participă la grevă (81%), iar unu din zece a participat, dar a renunțat (9%). Totodată, 7% spun categoric faptul că nu participă la grevă, 2% spun că nu participă, dar se gândesc să o facă, iar 1% au preferat să nu răspundă.
  • Întrebați ce îi motivează pe profesorii care participă la grevă, profesorii implicați au răspuns că nu este vorba doar de salarii mai mari, ci și pentru că vor să atragă atenția asupra altor probleme din sistemul de învățământ (98%). Printre problemele invocate de respondenți: infrastructura precară a școlilor, lipsa de materiale didactice pentru desfășurarea orelor de predare, comunicarea deficitară cu unii dintre părinți și elevi, dar și nevoia de mai multe cursuri de formare pentru personalul didactic.
  • Alte motive pentru care profesorii au intrat în grevă se referă la faptul că își doresc să fie mai respectați (76%), dar și să fie un exemplu pentru elevii lor – aproape unu din doi (48%).
  • Dintre profesorii care nu au participat la grevă și sunt hotărâți să nu o facă, 68% spun că nu au încredere în modul în care negociază liderii de sindicate, iar 65% nu cred că guvernanții vor face o schimbare semnificativă.
  • 63% dintre profesorii cau au ieșit din grevă spun că au făcut-o pentru că nu vor să-i afecteze pe elevi și pe părinți. Al doilea motiv invocat este că nu-și permit să mai piardă din zilele de salariu (57%).
  • Referitor la revendicările salariale cerute de sindicate, 55% sunt pesimiști că vor deveni realitate.

Despre participanții la sondaj: 36% dintre respondenți predau în mediul rural, 14% în reședințe de județ, iar restul predau în alte orașe și municipii. În funcție de vârstă, distribuția respondenților este după cum urmează: 4% între 18 și 25 de ani, 10% între 26 și 35 de ani, 38% între 36 și 45 de ani, 34% între 46 și 55 de ani, 15% peste 55 de ani. 33% dintre respondenți predau la ciclul gimnazial, 28% la liceu, 27% la ciclul primar și 12% sunt din învățământul preșcolar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here