Acasă Stiri Elevii unui liceu pentru deficienti de auz, invatati notiuni de programare

Elevii unui liceu pentru deficienti de auz, invatati notiuni de programare

Elevii unui liceu pentru deficienti de auz sunt invatati notiuni de programare, cu scopul de a le deschide noi oportunitati in viata, inclusiv in ceea ce priveste cariera profesionala. Beneficiarii sunt 30 de elevi ai Liceului de Deficienti de Auz Cluj-Napoca, iar profesorii voluntari de la firme de IT in cadrul unui proiect lansat de un ONG pe educatie.

Citeste si Daruieste Aripi de 8 Martie, eveniment caritabil de strangere de fonduri pentru copii

Adelina Venter, specialist marketing in cadrul Asociatiei „Cartea Daliei”, a declarat ca prin intermediul cursurilor de programare elevii isi dezvolta abilitatile digitale si aptitudinile tehnice, acestia fiind pasionati de arta digitala.

 

„Initiativa a pornit din dorinta de a rezolva o problema existenta in comunitate, iar in cazul copiilor cu deficiente de auz nu sunt bariere create de comunicare, ci de faptul ca acestia nu primesc o educatie corespunzatoare si adecvata nevoilor lor. Ne-am dat seama ca tehnologia este cea care le poate deschide noi oportunitati spre o viata profesionala si spre o integrare sociala. Prin intermediul cursurilor de programare, tinute de voluntari o data pe saptamana, 30 de elevi din clasa a III-a pana la a VIII-a de la Liceul pentru Deficienti de Auz Cluj-Napoca isi dezvolta abilitatile digitale si aptitudinile tehnice. Elevilor li se dau explicatii, se creeaza o anumita animatie, un anumit personaj, iar la final vom organiza un hackathon, pe echipe. Copiii sunt pasionati de arta digitala si ne dorim sa realizam o activitate care sa cuprinda aceasta parte pentru ei”, a spus Venter.

Fondatorul Asociatiei „Cartea Daliei”, Oana Ciherean, a explicat la randul sau ca programarea ii va ajuta pe copii sa aiba performante mai bune la scoala.

„Un loc de munca in societatea noastra digitala este strans legat de tehnologie, iar pe termen lung, cand acesti copii vor fi adulti, sansele lor de a fi activi in societate si de a avea o viata mai buna vor creste semnificativ pentru ca vor fi mai pregatiti sa faca fata cerintelor de pe piata muncii. Am gandit proiectul <<I educate to have a voice>> pentru a da o voce celor care, in mod normal, nu sunt auziti in societatea de astazi”, a precizat Ciherean.

Bianca Moncea lucreaza la o firma de IT din Cluj-Napoca si este voluntar in cadrul proiectului, invatandu-i programare pe elevii liceului, deoarece rudele sale lucreaza in invatamant si ii este usor sa lucreze cu copii.

Vezi si Un invatator a corectat cuvantul „patinoar” cu „patinuar”. Ce crede ministrul Educatiei despre acest dascal

„Imi doresc de mult sa ajut comunitatea, pentru ca mi se pare nedrept ca unii sa aiba problemele pe care le au. Pentru copiii cu deficiente de auz incercam sa gasim mai multe metode, sa ne folosim foarte mult de gestica. Poate fi o munca de actor la mijloc, pentru ca ei inteleg foarte mult din priviri, din gesturi, din mimica. Le aratam si videoclipuri, le proiectam cu videoproiectorul. Deficienta lor nu este neaparat o bariera pentru ca, fiind mai mari, pot sa citeasca de pe buze, astfel ca este mai usor sa inteleaga ce vrem sa spunem. Nu am intampinat probleme sa nu le putem explica un anumit lucru pentru ca nu aud. Intotdeauna ne-am descurcat”, a spus aceasta.

In cadrul cursului de programare se merge pe trei directii, elevii fiind ajutati sa inteleaga ca nu exista intrebari gresite si invatati care este logica din spate.

„Nu este important sa stie un anumit program, ci sa-si formeze conexiuni logice si sa se foloseasca de ele, si incercam sa ii invatam bazele programari, bazele gandirii algoritmice, sa rezolve probleme si sa le descompuna pe bucatele mici la care sa gaseasca raspunsuri usor. Sunt absolut convinsa ca s-ar putea adapta ca programatori cu un succes foarte mare, pentru ca echipele noastre de la firma sunt diverse, nu suntem nici macar din aceeasi tara, nu suntem de aceeasi varsta. Exista cu siguranta o pozitie pe care ar putea sa o ocupe cu succes”, a subliniat Moncea.

Catalin Gavris are 14 ani si poarta implant cohlear. Este elev in clasa a VII-a, fiind unul dintre cei care participa la cursul de programare.

„E asa si asa la curs, domeniul e interesant”, a sustinut elevul.

Unui coleg cursul i se pare actiune, ca si cand ar povesti ceva. „Imi place ce fac”, a spus acesta.

Conform datelor Asociatiei „Cartea Daliei”, in Romania exista peste 25.000 de persoane cu deficienta de auz, dintre care aproximativ 2.000 sunt elevi. Pentru aceste persoane capacitatea de comunicare este redusa la limbajul mimico-gestual. Dintre adulti, 85% nu sunt activi pe piata muncii, iar in viitor acest numar va creste pentru ca locurile de munca moderne necesita abilitati digitale.

„Cartea Daliei” a fost desemnata Best Social Impact Startup din Romania la Central European Startup Awards 2018 si finalista la European Digital Skills Awards 2018 la categoria Digital Skills in Education.

Citeste si Andreea Balan a facut stop cardio-respirator in timpul operatiei de cezariana

Sursa: Mediafax

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here