Unul din trei copii a fost jignit pe internet sau a primit imagini ce include nuditate

Foto: www.mariomadridlawfirm.com

Unul din trei copii a fost jignit pe internet sau a primit imagini ce include nuditate, arată studiul Studiul privind utilizarea Internetului de către copii, publicat de Salvați Copiii. 78% dintre respondenți spun că utilizează Internetul zilnic, timp de cel puțin 4 ore, în afara orelor de școală, iar majoritatea folosesc pentru a folosi rețelele sociale. Afla aici mai multe.

Iată principalele date scoase în evidență de studiu:

  • 78 % dintre copii utilizează Internetul zilnic timp de cel putin 4 ore, în afara orelor de școală, procentul celor care petrec între 1 și 2 ore pe zi fiind de 19 %, în timp ce copiii care folosesc internetul mai puțin de o ora pe zi este de 3%.
  • 84 % dintre copii și adolescenți utilizează Internetul pentru a urmări conținut postat de alți utilizatori, 70% dintre ei îl folosesc pentru a se juca, 67% pentru a folosi rețelele sociale, în timp ce 46 % accesează internetul pentru a se informa despre situații și fenomene de actualitate.
  • 37% dintre copii afirmă că au fost jigniți sau deranjați pe Internet. Persoanele cunoscute online, alături de prieteni, sunt principalii autori indicați de copii când vorbesc de jigniri pe Internet.
  • Aproximativ o treime (29%) dintre copii afirmă ca au primit imagini sau video-uri cu conținut care înfățișează nuditate sau ipostaze sexuale pe Internet și 20% dintre copii afirmă că li s-au cerut fotografii sau video-uri care să îi înfățișeze nud sau într-o ipostază sexuală. Aproximativ 10% dintre copii afirmă că au primit astfel de mesaje cel puțin lunar. 73 % dintre ei nu au știut cum să reacționeze, nefăcând nimic în acest sens, și doar 11% au discutat cu cineva despre această situație.
  • 20% dintre copii afirmă că li s-au cerut fotografii sau video-uri care să îi înfățișeze nud sau într-o ipostază sexuală. Copiii cu vârsta între 15 – 17 ani și fetele afirmă acest lucru într-o măsură semnificativ mai ridicată.

La întrebarea ”cum ai reacționat în acele situații în care ai fost deranjat online?” doar 1 din 4 respondenți a încercat să vorbească despre acest lucru cu cineva. În cele mai multe dintre cazuri copiii sunt 12 ani discută cu părinții mai mult atunci când este vorba despre incidente online, în schimb adolescenții discută cu prietenii.

Salvați Copiii au oferit recomandări pentru școli și profesori:

  • Preluarea bunelor practici cu privire la utilizarea Internetului și dispozitivelor mobile, la prevenirea și gestionarea situațiilor de risc, de către Ministerul Educației și inspectoratele școlare și includerea acestora în Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, pentru ca acestea să fie incluse progresiv în toate unitățile școlare.
  • Actualizarea dispozitivelor și computerelor din cadrul școlii astfel încât aplicațiile, filtrele sau sistemele de protecție să fie funcționale.

Realizarea de evaluări periodice a percepției copiilor despre climatul școlar, ceea ce va permite identificarea situațiilor de risc și a soluțiilor la acestea, prevalența fenomenului de bullying/cyberbullying și nevoile de formare a cadrelor didactice.

  • Folosirea Internetului, dispozitivelor digitale și aplicațiilor software în actul educațional. Consultarea și implicarea elevilor în dezvoltarea planurilor de lecții și activităților educaționale.
  • Organizarea periodică de sesiuni de formare a consilierilor școlari pentru înțelegerea corelației dintre bullying și cyberbullying, pentru identificarea problemelor specifice și derularea activităților de consiliere educaţională individuală sau de grup de prevenire.

Salvați Copiii au oferit recomandări pentru părinți:

  • Informarea cu privire la oportunitățile și riscurile pe care le implică accesarea Internetului și folosirea dispozitivelor mobile de către copii și pregătirea lor astfel încât părinții să devină membri eficienți în grupurile de acțiune anti-bullying.
  • Pregătirea lor pentru a ști, prin comunicare deschisă copiii și metode pozitive de disciplinare, cum să gestioneze situațiile dificile privind folosirea excesivă și fără măsuri de siguranță a Internetului de către copiii lor, evitând pedepsirea și învinovățirea copiilor lor.
  • Adoptarea unui comportament echilibrat în folosirea Internetului și a dispozitivelor mobile care să servească drept model pentru copil, inclusiv prin negocierea și stabilirea unor reguli de utilizare și comportament pe Internet, împreună cu copilul.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here