Dacă sunteți profesor, iată ce puteți face pentru a sprijini elevii care sunt victime ale violenței, potrivit sfaturilor Ministerului Educației

Photo by Mikhail Nilov, Pexels

Dacă sunteți profesor, iată ce puteți face pentru a sprijini elevii care sunt victime ale violenței, potrivit sfaturilor Ministerului Educației, oferite pe pagina de Facebook.

  • Interveniți prompt când observați semne de violență și/sau sunteți solicitați de elevi;
  • Fiți empatici atunci când comunicați cu copiii/tinerii (victimele pot avea uneori convingerea că sunt prea slabe, că merită ceea ce li se întâmplă sau că nu au nicio putere pentru a gestiona situațiile dificile);
  • Sprijiniți copiii/tinerii să-și consolideze stima de sine, aprecierea pentru colegi și să-și dezvolte empatia;
  • Ajutați copiii/tinerii să învețe să aibă reacții sănătoase în situațiile de violență în școală, spre exemplu, încurajați comportamentele de solicitare a ajutorului în situațiile pe care nu le pot gestiona singuri;
  • Încurajați copiii/tinerii să intervină pentru a aplana conflictele și să raporteze situațiile de violență;
  • Implicați toți elevii să sprijine și să lucreze în vederea creării unui climat nonviolent, prietenos, sigur și favorabil incluziunii la nivelul școlii/clasei;
  • Încurajați implicarea victimei, atunci când este posibil, în activități cu ceilalți elevi, inclusiv cu elevii care au manifestat comportamente violente, pentru a dezvolta cooperarea și cunoașterea reciprocă;
  • Solicitați sprijinul profesorului consilier școlar și recomandați colaborarea tuturor actorilor implicați (elevi, părinți, profesori).

Potrivit Ministerului Educației, în perioada următoare vor fi oferite informații și pentru următoarele întrebări: Ce efecte poate avea violența asupra autorilor, victimelor și martorilor? Cum comunicăm părinților informații privind implicarea copiilor lor într-o faptă de violență? Cum sprijinim formarea unor relații bazate pe respect între elevi?

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here