Educația timpurie de înaltă calitate contribuie la rezultate mai bune la matematică, tehnologie, științe, chiar și în perioada liceului și mai ales în special în special în familiile cu venituri mai modeste- aceasta este principala concluzie pe care a arătat-o un studiu, scrie sciencedaily.com.
„Rezultatele noastre sugerează că în copilăria timpurie educația de calitate poate construi o bază solidă pentru o traiectorie de succes în STEM*”, a spus autorul studiului Andres S. Bustamante, de la Universitatea din California Irvine.
*STEM este un acronim pentru ”Science, Technology, Engineering and Mathematics” (în limba engleză), care, în traducere înseamnă ”Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică”, fiind un termen multi-disciplinar, larg folosit, în țările de limbă engleză, pentru a grupa aceste discipline academice.
Multe studii au demonstrat că educația timpurie de calitate superioară este asociată cu o mai bună pregătire școlară pentru copiii mici din familii cu venituri mici. Dar nu atât de mulți s-au uitat la modul în care efectele îngrijirii timpurii a copiilor se extind până la liceu și chiar mai puțini s-au concentrat în mod special pe disciplinele STEM, potrivit Bustamante.
La studiu au participat 979 de familii (copii fiind urmăriți din momentul nașterii, în 1991 până în 2006).
Ca parte a studiului, observatori instruiți au vizitat grădinițele tuturor copiilor care au fost înscriși în cercetare (copiii petreceau timpul la grădiniță cel puțin 10 ore pe săptămână). Observatorii au efectuat vizite când copiii aveau 6, 15, 24, 36 și 54 de luni și au evaluat două aspecte ale îngrijirii copilului: măsura în care îngrijitorii au oferit un mediu cald și susținător și au răspuns la interesele și emoțiile copiilor, și cantitatea de stimulare cognitivă pe care au furnizat-o prin utilizarea unui limbaj bogat, punând întrebări pentru a sonda gândirea copiilor și oferind feedback pentru a aprofunda înțelegerea conceptelor de către copii.
Apoi cercetătorii au urmărit rezultatele elevilor la disciplinele STEM în școala primară, gimnazială și început de liceală. Au fost analizate scorurile obținute în urma mai multor teste importante.
S-a descoperit că ambele aspecte ale calității îngrijirii (mai multă stimulare cognitivă și o mai bună responsivitate a îngrijitorului) au prezis rezultate mai mari la disciplinile STEM la școala primară și gimnazială, dar și în perioada de început de liceu. De asemenea, sstudiul a mai arătat că îngrijirea receptivă în copilăria timpurie a fost un predictor mai puternic al performanței STEM la liceu pentru copiii din familii cu venituri mici, comparativ cu copiii din familii cu venituri mai mari.
Rezultatele studiului au fost publicate în Revista Asociației Americane de Psihologie.