Necesar Carbohidrati

Calculeaza-ti necesarul zilnic de carbohidrati introducandu-ti datele in calculatorul de mai jos!

Carbohidratii sau glucidele sunt adesea priviti cu ochi rai de aceia dintre noi care isi doresc o silueta trasa prin inel. Cu toate acestea, carbohidratii au un rol foarte important in alimentatia noastra. Aproximativ 50-60% din energia produsa zilnic de corpul nostru provine din glucide. Ce trebuie sa stim insa este ca necesarul de carbohidrati al fiecaruia depinde de o multime de factori – greutatea, inaltimea, varsta, sexul si nivelul de activitate fizica fiind doar cateva dintre indiciile care determina necesarul zilnic de carbohidrati. Foarte important de stiut este si faptul ca exista doua categorii de carbohidrati: simpli (rai) si compecsi (buni). Cei simpli se regasesc in zahar si/sau faina alba, pe care este de preferat sa le evitam. Sau macar sa nu abuzam de ele. Lista produselor cu continut crescut de carbohidrati rai include prajiturile, dulciurile in general, painea alba, produsele de patiserie, cerealele indulcite, iaurturile cu fructe si bauturile racoritoare. Unul dintre motivele de a le ocoli este acela ca se digera si absorb foarte repede in sange, iar senzatia de foame revine intr-un timp scurt, fiind total lipsite de micronutrieni. Calorii goale, cum li se spune… Carbohidratii complecsi, in schimb,  sunt bogati in vitamine, fibre si minerale, favorizand o digestie mai buna si ajutand la scaderea colesterolului. Cele mai bune surse de carbohidrati (continut la 100 gr) sunt: orezul brun (75 gr), pastele integrale (65 gr), cartofii (20 gr), fulgii de ovaz (60 gr), painea integrala (45 gr), fasolea (20 gr). Toate alimentele care contin carbohidrati complecsi sunt digerate mult mai incet, asa incat senzatia de satietate va fi resimtita pentru o perioada mai lunga de timp. Include in meniul tau zilnic cat mai multe surse de carbohidrati complecsi pentru a avea energie.

Editorial