Numarul copiilor cu varste intre 2 si 11 ani care acceseaza internetul a ajuns la 16 milioane in luna mai 2009, doar in SUA, potrivit unui studiu Nielsen. Timpul petrecut de copii online a crescut de la 7 ore in mai 2004 la mai mult de 11 ore in mai 2009, depasind cresterea inregistrata pe alte segmente de varsta.
Daca internautii adulti petrec cu 36% mai mult timp pe internet comparativ cu 2004, timpul petrecut de copii pe internet a crescut cu 63% in acelasi interval. In ce priveste preferintele acestora in materie de branduri, baietii sunt in continuare consumatori ai produselor sub brandul Pokemon iar fetele raman fidele brandului Barbie. 48% dintre vizitatorii site-ului Pokemon sunt baieti cu varsta intre 2 si 11 ani, in timp ce 38% dintre utilizatorii site-ului Barbie sunt fete cu varsta intre 2 si 11 ani.
Potrivit datelor din studiul Nielsen, baietii petrec mai mult timp online, in timp ce fetele viziteaza mai multe pagini web. Baietii petrec cu 7% mai mult timp decat fetele pe internet, dar viziteaza in medie 397 de pagini, in timp ce fetele acceseaza in medie 494 de locatii web.