Ministerul Educatiei Nationale sustine ca nu se organizeaza clase separate pentru copiii cu cerinte speciale, dimpotriva urmareste integrarea copiilor cu dificultati de invatare in unitatile de invatamant de masa si dezvoltarea serviciilor de sprijin educational prin cresterea numarului profesorilor de sprijin si a consilierilor scolari – cu suportul carora se realizeaza terapiile necesare, precum si prin formarea cadrelor didactice care predau in clasele unde sunt integrati individual copii cu nevoi speciale.
Precizarile vin dupa ce, initial, Ecaterina Andronescu a declarat, pentru Digi 24, ca elevii cu dificultati de invatare se afla acum integrati fie in scoli speciale, fie in sistemul normal, dar fara profesori dedicati, lasand sa se inteleaga faptul ca o varianta ar fi infiintarea claselor separate pentru acesti copii.
„Noi acum ii avem pe cei cu dificultati de invatare, sa ii numim asa generic, impartiti in doua categorii. Pe unii ii trimitem in scolile speciale, iar altii sunt in scolile normale, integrati in clasele normale. Acolo, din pacate, intr-o foarte mica masura reusim sa asiguram profesori de sprijin pentru copiii integrati in clasele normale si atunci cream dificultati la profesori. Si ma gandeam daca nu am putea sa ii impartim mai multi intr-un loc si sa punem profesori de sprijin acolo. Adica as vrea: ca si lor, celor integrati in scolile de masa, sa le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat ministrul Educatiei, la Digi 24.
Ecaterina Andronescu revine asupra declaratiei in privinta copiilor cu dificultati de invatare si precizeaza ca, de fapt, propunerea era ca acesti elevi sa fie sustinuti suplimentar cu profesori de sprijin. Ministrul spune ca sunt si in prezent profesori de sprijin, dar numarul este mic.
„Nici poveste sa propun clase sa produca segregarea acestor copii, ci sa incercam sa ii sustinem suplimentar cu un profesor de sprijin. (…) O s-o punem, probabil in viitoarea lege a educatiei. Pe masura ce vom avea asigurate cadrele didactice, vom incerca sa o transpunem si in realitate. Exista si in acest moment, dar sunt foarte putini profesorii de sprijin, din pacate”, a declarat ministrul Educatiei, la Antena3.
Reprezentantii Ministerului Educatiei au precizat intr-un comunicat de presa ca „avand in vedere informatiile aparute in spatiul public, cu privire la copiii cu dificultati de invatare, MEN face urmatoarele precizari, menite sa sublinieze, cu claritate, pozitia ministrului educatiei nationale: Ministerul Educatiei Nationale urmareste integrarea copiilor cu dificultati de invatare in unitatile de invatamant de masa si dezvoltarea serviciilor de sprijin educational prin cresterea numarului profesorilor de sprijin si a consilierilor scolari – cu suportul carora se realizeaza terapiile necesare, precum si prin formarea cadrelor didactice care predau in clasele unde sunt integrati individual copii cu nevoi speciale. Declaratiile ministrului educatiei nationale, pe tema mai sus-mentionata, au facut referire intocmai la aceasta necesitate, de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultati de invatare. Precizam ca nu se intentioneaza organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerinte educationale speciale”, adauga MEN.
Citeste si Proiectul de lege al bugetului de stat ii vulnerabilizeaza pe copiii cu dizabilitati
Sursa: Mediafax