În pandemie stresul părinților duce la obiceiuri alimentare negative asupra copiilor

Foto: Time.com

Nivelul mare de stres pe care l-au avut mulți părinți în timpul pandemiei de COVID-19 a avut un impact negativ asupra obiceiurilor alimentare ale copiilor lor, arată un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Houston. Atunci când a fost așa numiturl ”lockdown” și s-a decis ca orele de la școală să se facă online, iar mulți dintre angajați să lucreze de acasă, în regim ”remote”, mulți părinți au fost brusc nevoiți să jongleze cu mai multe roluri, să îngrijească copilul/copiii acasă, să își îndeplinească sarcinile de angajat, precum și să aibă unele atribuții de învățător/profesor.

Leslie Frankel, profesor de dezvoltare umană și studii de familie, a spus că toate aceste responsabilități au afectat sănătatea mintală a părinților și, la rândul lor, ce și cât consumau copiii lor (*la studiu au participat părinți ce aveau copii cu vârste între 2 și 7 ani).

Cercetările anterioare au arătat că stresul în general este cunoscut că are un impact negativ asupra interacțiunilor de hrănire părinte-copil, dar noile descoperiri publicate în publicația Current Psychology dezvăluie că pandemia de COVID-19 a amplificat problema.

„Acești părinți nu au timpul, energia sau capacitatea emoțională pentru a se angaja în comportamente optime de hrănire, așa că recurg la comportamente de hrănire dezadaptative, cum ar fi folosirea alimentelor ca recompensă sau presiunea asupra copiilor să mănânce”, a spus Frankel, autorul principal al studiului „Ca urmare, copiii lor nu sunt capabili să se auto-regleze ce sau de câtă mâncare are cu adevărat nevoie corpul lor, ceea ce ar putea avea consecințe dăunătoare pe termen lung”, a mai explicat cercetătorul.

Iar stresul nu dispare pur și simplu.”Mulți părinți se simt încă neliniștiți, iar un părinte care este copleșit și care se confruntă cu simptome de depresie și anxietate ar putea să nu acorde atenție sau să recunoască indiciile copiilor lor de foame și sațietate”, a spus autorul studiului.

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here