Cu cât stă copilul mic mai mult în fața ecranelor cu atât crește probabilitatea de a avea întârzieri în dezvoltare

Photo by Jessica Lewis, Pexels

Cu cât stă copilul mic mai mult în fața ecranelor cu atât crește probabilitatea de a avea întârzieri în dezvoltare – aceasta este principala concluzie pe care a avut-o un studiu recent făcut de cercetătorii de la Universitatea Tohoku, în colaborare cu Școala de Medicină de la Universitatea Hamamatsu, potrivit sciencedaily.com.

La cercetare au participat 7.097 de perechi mamă-copil. Expunerea fiecărui copil la ecrane (televizoare, ecranele de jocuri video, tablete, telefoane mobile și alte dispozitive electronice cu afișaje vizuale) a fost evaluată folosind chestionare pentru părinți. Dintre copiii participanți, 51,8% erau băieți și 48,2% erau fetițe. Expunerea la ecrane a fost împărțită pe categorii: mai puțin de o oră, mai puțin de 2 ore, între 2 și 4 ore și 4 ore și mai mult.

Dezvoltarea copiilor a fost evaluată la vârsta de doi și patru ani în cele cinci domenii de comunicare, motricitate grosieră, motricitate fină, rezolvarea de probleme, dar și abilități personale și sociale. Studiile anterioare în domeniu nu au împărțit, în general, dezvoltarea în diferite domenii, oferind, de această dată o viziune mai detaliată, mai clară.

Concluzia acestei cercetări a fost că nivelul de întârziere a dezvoltării copilului (efectele, ”răspunsul”) a fost direct legat de cantitatea de timp (”doza”) petrecut în fața ecranelor. Și cu cât era mai mic copilul, cu atât legătura era mai sesizabilă.

Copiii în vârstă de doi ani care au petrecut mai mult timp în fața ecranelor de la vârsta de un an au avut întârzieri de dezvoltare în toate domeniile, cu excepția abilităților motorii brute. Copiii în vârsta de până la patru ani care au petrecut mai mult timp în fața ecranelor au avut întârzieri de dezvoltare doar în domeniile de comunicare și rezolvare de probleme.

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here