Vești îmbucurătoare în educație: populația școlară a crescut cu 1200 de elevi comparativ cu anul şcolar/universitar precedent

Sursa foto: Photo by Thirdman

Populația școlară din 2021-2022 a crescut puțin, comparativ cu anul şcolar/universitar 2020-202, ȋn învăţământul antepreșcolar și preșcolar (+3,3%), respectiv ȋn învăţământul primar și gimnazial (+1,3%), potrivit datelor publicate de INS. Pe scurt, numărul de elevi a crescut cu 1200.

Acest lucru înseamnă că în anul şcolar/universitar 2021-2022, populaţia şcolară din sistemul naţional de educaţie a fost 3.495.800 de elevi şi studenţi.

Chiar dacă nu este ceva semnificativ, este prima creștere din 2014.

Iată alte câteva date interesante publicate de INS:

  • Aproape jumătate din populaţia şcolară s-a regăsit în învăţământul primar şi gimnazial (46,1%), iar circa o treime în învăţământul liceal şi cel antepreşcolar şi preşcolar (17,1%, respectiv 15,4%).
  • Din totalul populaţiei şcolare cuprinsă în sistemul de educaţie, 72,8% elevii și studenții care au studiat în mediul urban.
  • Învăţământul liceal (-22,8 mii elevi), învăţământul superior (-6,5 mii studenți), precum și învăţământul profesional (-4,7 mii elevi) au cunoscut cele mai accentuate diminuări ale numărului de elevi/studenți înscrişi în anul şcolar 2021-2022 faţă de cel anterior.
  • Cele mai atractive specializări (conform clasificării ISCED-F) din învăţământul superior au fost cele din grupa afaceri, administraţie şi drept (24,6% din totalul studenţilor), respectiv inginerie, prelucrare şi construcţii (19,4% din totalul studenţilor).
  • În anul şcolar/universitar 2021-2022, personalul didactic din cadrul sistemului educaţional a însumat 237,9 mii persoane. Astfel, raportul mediu dintre populaţia şcolară şi numărul cadrelor didactice a fost 15 elevi/studenţi la un cadru didactic.
  • Rata abandonului a înregistrat în anul școlar 2020/2021 următoarele valori: 1,7% în învățământul liceal și profesional, 1,3% în învățământul primar, respectiv 1,0% în învățământul gimnazial.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here