În anul școlar 2021-2022, aproximativ 21.600 de copii au fost cuprinși în învățământul antepreșcolar, valoare în creștere cu 4,3 mii de copii față de anul școlar anterior, potrivit Ministerului Educației în Raportul privind starea învățământului preuniversitar. Pe scurt, tot mai mulți părinți își înscriu copiii la creșe, în special în mediul urban și în 97,5% dintre cazuri în instituții publice.
Raportul arată că în creșe sunt înscriși mai mulți băieți decât fete, că numărul de copii înscriși în învățământul antepreșcolar din mediul rural este semnificativ mai redus față de numărul celor din mediul urban, reflectând disparitățile în ceea ce privește oferta și că aproape trei sferturi dintre copiii înscriși în învățământul antepreșcolar au vârsta de 2 ani și peste.
Activitățile educaționale și de îngrijire s-au desfășurat în 376 de unități independente și secții din cadrul grupurilor școlare, care în ultimii ani o au avut o ușoară creștere.
”Din numărul total al copiilor înscriși în învățământul antepreșcolar, 96,8% se regăsesc în mediul urban (21 de mii de copii înscriși), respectiv 3,2% în mediul rural (698 de copii). Cei mai mulți dintre copiii cuprinși în învățământul preșcolar se regăsesc în instituții publice (97,5%), datele fiind în ușoară creștere în raport cu cele înregistrate în anul școlar anterior” se arată în raport.
La nivelul anului trecut, din numărul total al copiilor înscriși la creșe, în funcție de programul de funcționare al creșelor 0,7% dintre copii au frecventat programul normal, 98,2% dintre ei sunt la program prelungit și doar 1,1% programul săptămânal și special, în timp ce în mediul rural, toți copiii înscriși în învățământul antepreșcolar au frecventat programul prelungit.
În funcție de vârsta copiilor înscriși în învățământul antepreșcolar: 1,5% aveau vârsta mai mică de 1 an, 22,6% – 1 an, aproape două treimi aveau 2 ani (64,3%), iar 11,6% – 3 ani.