Primele 12 ediții ale Festivalului Brazilor de Crăciun au ajutat la strângerea a 2.669.100 euro, care au fost investiţi în suport educaţional pentru 16.200 de copii.
Programele educaţionale constau în:
- 42 de grădiniţe de vară în mediul rural pentru copiii foarte săraci;
- 32 de centre unde se desfăşoară activităţi de tip A Doua Şansă, pentru copiii neşcolarizaţi, care au depăşit vârsta de frecventare a învăţământului de masă sau au abandonat şcoala în diferite stadii;
- 37 de programe Şcoală dupa Şcoală pentru prevenirea abandonului şcolar
Familiile copiilor au primit, de asemenea, ajutor financiar şi consiliere în centrele educaţionale Salvaţi Copiii România. Beneficiarii fondurilor care se vor colecta la ediţia 2013 a Festivalului Brazilor de Crăciun vor fi 2.000 de copii din comunități defavorizate, cuprinşi în programele de Educaţie Preşcolară, Şcoală după Şcoală şi A Doua Şansă.
„CV pentru viitor” – conceptul sub care se desfăşoară această ediţie a festivalului de strângere de fonduri subliniază ideea construirii unei cariere şi a unui viitor mai bun, urmărindu-se impactul pozitiv asupra copiilor defavorizaţi şi asupra societăţii în general.
Brazii unicat – elementele ce constituie subiectul licitaţiei care are ca scop strângerea de fonduri pentru susţinerea cauzei – vor fi semnaţi şi anul acesta de designerii invitați. Aceştia sunt: Wilhelmina Arz, Hamid Nicola Katrib, Irina Solomon & Azay, Kristina Dragomir, Lena Criveanu, Carmen Ormenişan, Stephan Pelger, Doina Levintza, Veronica Zaharia & The One (Parlour & Andreea Esca), Mădălina Dorobanţu, Mirela Diaconu, Malvina Cervenschi, Alexandru Ghilduş & Mihnea Ghilduș, Anca Rusu, Maria Lucia Hohan, Ramona Filip.
„Cu fiecare an care trece, nivelul de popularitate a Festivalului Brazilor de Crăciun este în continuă creştere. Suntem încântaţi că echipa noastră devine tot mai mare cu fiecare ediţie şi că ne bucurăm de sprijinul puternic al sponsorilor şi partenerilor noştri. Galeria brazilor din acest an se anunţă a fi cel puţin la fel de spectaculoasă ca anii trecuti, ceea ce înseamnă că suntem tot mai aproape de îndeplinirea misiunii noastre: aceea de a fi alături de copiii defavorizați și familiile lor. Cu ajutorul fondurilor strânse în cadrul evenimentului, vom ajuta copiii să meargă la şcoală şi să aibă astfel şansa de a-şi construi o carieră, un CV pentru viitor.” a declarat Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.
Festivalul Brazilor de Crăciun reuneşte, în Comitetul de Organizare, personalităţi publice şi manageri de top din diferite domenii. În acest an, s-a alăturat echipei şi Ioana Iordache, General Manager Leo Burnett.
Companiile care susţin deja proiectul din acest an sunt: Badea Clifford Chance, Banca Românească, Catena, MOL Romania, Carrefour, Kaufland, PayPoint, Oscar Downstream, Nitech.
Festivalul Brazilor de Crăciun este un eveniment de strângere de fonduri organizat anual de Salvaţi Copiii România, care are ca centru de interes o licitaţie specială de brazi de Crăciun, creaţi exclusiv pentru această ocazie de unii dintre cei mai cunoscuţi designeri români. Devenit una dintre atracţiile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Crăciun sprijină proiectele derulate de Salvaţi Copiii România.
Comitetul de Organizare al Festivalului Brazilor de Crăciun din acest an are în componenţa sa pe Amalia Năstase (Manager eventures), Andreea Raicu, Andi Moisescu (Realizator TV), Corina Bârlădeanu (Manager 2activePR), Ioana Iordache (General Manager, Leo Burnett), Liviu Sfrija (Director General Terrabisco), Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman).