Pe lângă noua structură a anului de învățământ, ministrul Educației, Sorin Câmpeanu a anunțat că tezele ar putea fi eliminate de anul viitor, în schimb ar putea fi introdusă o evaluare standardizată la final de an școlar.
„Având în vedere relevanța tezelor semestriale, având în vedere această structură a anului școlar care se bazează pe cele cinci module de învățare, alternate cu perioade de repaus, intenționăm să renunțăm la obligativitatea acestor teze semestriale.”, a spus ministrul Educației.
Acesta spune că susține solicitarea elevilor de a fi introduse evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar.
„De asemenea, am luat act și de solicitarea elevilor, pe care o susțin, aceea a unei evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar și solicită elevii și eu evaluarea standardizată predictivă la început de an școlar. Este un model pedagogic pe care îl avem în atenție și împreună cu specialiștii în științele Educației îl vom analiza și îl vom implementa încă din anul școlar 2022-2023 prin modificarea ROFUIP”, a explicat Sorin Cîmpeanu.
În legătură cu încheierea mediilor, în cazul în care nu vor mai da elebii teze, ministrul Educației a răspuns: ”Vom avea medii cu siguranță la finele anului școlar. (…) Se va da libertate profesorilor să-și organizeze evaluările pe parcurs, în funcție de calendar, de structură, în funcție de ritmul de predare a materiei, în funcție de toate aceste elemente. (…) Evident că avem un plan, dar acest plan trebuie să fie certificat de experți în educație.”
Întrebat de ce consideră că trebuie făcute toate aceste schimbări în educație, ministrul Educației a spus că acestea pot ajuta la scăderea analfabetismului functional:
Pe lângă noua structură a anului de învățământ, ministrul Educației, Sorin Câmpeanu a anunțat că tezele ar putea fi eliminate de anul viitor, în schimb ar putea fi introdusă o evaluare standardizată la finele anului școlar.
„Având în vedere relevanța tezelor semestriale, având în vedere această structură a anului școlar care se bazează pe cele cinci module de învățare, alternate cu perioade de repaus, intenționăm să renunțăm la obligativitatea acestor teze semestriale.”, a spus ministrul Educației.
Acesta spune că susține solicitarea elevilor de a fi introduse evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar.
„De asemenea, am luat act și de solicitarea elevilor, pe care o susțin, aceea a unei evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar și solicită elevii și eu evaluarea standardizată predictivă la început de an școlar. Este un model pedagogic pe care îl avem în atenție și împreună cu specialiștii în științele Educației îl vom analiza și îl vom implementa încă din anul școlar 2022-2023 prin modificarea ROFUIP”, a explicat Sorin Cîmpeanu.
În legătură cu încheierea mediilor, în cazul în care nu vor mai da elebii teze, ministrul Educației a răspuns: ”Vom avea medii cu siguranță la finele anului școlar. (…) Se va da libertate profesorilor să-și organizeze evaluările pe parcurs, în funcție de calendar, de structură, în funcție de ritmul de predare a materiei, în funcție de toate aceste elemente. (…) Evident că avem un plan, dar acest plan trebuie să fie certificat de experți în educație.”.
Întrebat de ce consideră că trebuie făcute toate aceste schimbări în educație, ministrul Educației a spus că acestea pot ajuta la scăderea analfabetismului funcțional:
”Scăderea analfabetismul funcțional este și rămâne un obiectiv major. O pregătire a elevilor și o evaluare mai corectă a acestora, pentru a știi fiecare elev unde este mai bine pregătit, pentru a știi ce carieră este recomandabil să îmbrățișeze, pentru a veni în sprijinul profesorilor pentru a putea vedea foarte clar unde trebuie să acționeze, toate aceste deziderate rămân, iar ceea ce v-am prezentat vine în îndeplinirea acestor obiective.”