Telefonul Copilului şi Avocatul Poporului vor colabora în cazurile grave de abuz asupra copilului

    Directorul executiv de la Asociaţia Telefonul Copilului, Cătălina Florea, a declarat joi, la semnarea acordului de colaborare cu Avocatul Poporului, că situaţiile de încălcare a drepturilor copilului şi gravitatea lor cresc de la an la an.

    "Numai în primele trei săptămâni ale acestui an şapte copii şi-au pierdut viaţa, în propriile case, din cauza unor incendii izbucnite în lipsa părinţilor. Acestea sunt doar cazuri extreme, însă zeci de copii sunt abuzaţi sau neglijaţi în fiecare zi, în familie, în instituţii de învăţământ, în instituţii rezidenţiale. Pentru intervenţie, dar şi pentru prevenirea unor astfel de cazuri, Asociaţia Telefonul Copilului şi Instituţia Avocatul Poporului au decis să încheie un Acord de Parteneriat. Cazul de la Bacău a fost cel care ne-a făcut să ne îndreptăm spre Avocatul Poporului, pentru că aveam indicii că acolo autorităţile ştiau de situaţia acelor copii şi s-ar fi putut evita un astfel de deznodământ", a spus Cătălina Florea.

    Potrivit protocolului, cu acordul beneficiarilor Asociaţiei Telefonul Copilului, organizaţia va semnala Instituţiei Avocatul Poporului cazurile grave de abuz sesizate prin intermediul numărului 116111, mai ales atunci când se constată că acestea nu sunt rezolvate la nivelul instituţiilor abilitate la nivel local. Colaborarea dintre cele două părţi va permite demararea de urgenţă a anchetei pentru a asigura protecţia şi siguranţa copiilor. Instituţia Avocatul Poporului va pune la dispoziţia asociaţiei coordonatele Birourilor Teritoriale, precum şi persoane de contact la nivelul acestora, în vederea unei colaborări eficiente şi va transmite informaţii cu privire la soluţionarea situaţiilor semnalate.

    Datele centralizate din baza de date a call center-ului Asociaţiei Telefonul Copilului arată că în prima lună a acestui an au fost înregistrate deja 6.822 de apeluri, iar 377 de cazuri au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Peste 19 la sută dintre copiii care au apelat linia telefonică dedicată lor au avut nevoie de consiliere psihologică, din diferite motive: se simţeau singuri, trişti, neînţeleşi, neglijaţi, discriminaţi, respinşi, aveau probleme specifice vârstei sau chiar sentimentale.

    Aproape jumătate dintre apelanţi, respectiv 47,99 la sută, sunt din mediul rural, 41,86 la sută din urban, iar 10,15 la sută au solicitat confidenţialitate. "La fel de îngrijorătoare sunt şi datele comparativ cu 2008, anul în care 116.111 a devenit funcţional şi în România, înlocuind vechiul număr 08008 200 200, gestionat de Asociaţia Telefonul Copilului. Dacă în anul 2008 am înregistrat 9.868 de apeluri, în anul 2012 baza de date a organizaţiei arată 138.104 de apeluri înregistrate. Şi numărul beneficiarilor serviciilor oferite de Asociaţia Telefonul Copilului a înregistrat o creştere semnificativă, în anul 2012 fiind 40.853 de beneficiari, faţă de 3.799 în anul 2008", a mai arătat Cătălina Florea

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here