Elevii au un comportament responsabil fata de animalele de companie

    In proportie de 80%, elevii de clasa a II-a din Bucuresti au un comportament responsabil fata de animalele de companie, este una dintre concluziile programului Abecedarul ingrijirii animalelor de companie derulat pentru al treilea an consecutiv de Asociatia Generala a Medicilor Veterinari din Romania, in parteneriat cu Ministerul Educatiei si cu sustinerea Pedigree® si Whiskas®.

    Desfasurat in perioada noiembrie 2008 – iunie 2009 in peste 140 de scoli din capitala, programul Abecedarul ingrijirii animalelor de companie a urmarit sa le explice elevilor de clasa a doua, intr-o maniera interactiva, regulile de baza ale ingrijirii animalelor de companie si beneficiile convietuirii cu animalele. La finalul orelor interactive elevii au completat chestionare de evaluare cu intrebari care au testat gradul in care si-au insusit cunostintele de baza privind ingrijirea animalelor de companie, precum si intelegerea responsabilitatii pe care trebuie sa si-o asume in acest caz. 98% dintre elevi au inteles ca animalele de companie trebuie consultate de un medic veterinar, iar 97% dintre elevi au inteles nevoile de baza ale animalelor de companie, pe primul loc pozitionandu-se dragostea si atentia, urmate de hrana potrivita si nevoia de miscare in aer liber.

    “Copiii sunt in general foarte atasati de animalele de companie dar adesea au dificultati in a intelege semnalele transmise de prietenii lor necuvantatori. Suntem bucurosi ca elevii nostri au participat la acest program pentru ca au aflat astfel cum sa comunice cu pisicile sau cateii si cum sa se poarte cu animalele de casa in general. Cred ca ar fi oportun ca fiecare noua generatie de elevi sa beneficienze de acest program”, spune una dintre invatatoare.

    “Relatia care se stabileste intre copii si animalul de companie este una speciala, diferita de cea pe care o au adultii cu animalul de companie. Copiii dezvolta un puternic atasament fata de cainele sau pisica lor, doar ca nu reusesc de fiecare data sa interpreteze corect semnalele pe care acestia le transmit. Pentru o mai buna relationare, in orele in care am mers in scoli am incercat sa le explic copiilor, pe intelesul lor, cum sa se poarte cu un caine sau o pisica, ce nevoi au animalele de companie si cum incearca acestea sa ne spuna ce le place sau ce le deranjeaza”, povesteste medicul veterinar Mariana Liliana Bruma.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here