Proiectul Club de educatie si dezvoltare emotionala la Centrul NoRo

Proiectul Club de educatie si dezvoltare emotionala la Centrul NoRo, sprijinit de Fundatia Pentru Comunitate si MOL Romania prin Programul MOL pentru sanatatea copiilor, Editia a 9-a,  s-a derulat in perioada 04 decembrie 2017 – 31 august 2018.

Valoarea totala a proiectului a fost de 15.557,4 lei, din care 15.000 lei a fost sponsorizarea.

,,Prin acest proiect ne-am propus sa dezvoltam si sa influentam starile emotionale si fizice ale copiilor si tinerilor cu dizabilitati produse de boli rare si tulburari din spectrul autist. Au fost inclusi un numar de 60 de beneficiari cu dizabilitati produse de boli rare si tulburari din spectrul autist. De asemenea este important de mentionat faptul ca am avut si beneficiari indirecti ai proiectului avand in vedere ca au avut posibilitatea sa participe la activitatile organizate. Acestia au fost: apartinatori ai beneficiarilor (parinti, bunici, asistenti personali), fratii beneficiarilor si voluntarii care i-au ajutat pe copii”, a declarat Dorica Dan, presedinte APWR, ANBRaRo, ARCrare.

Vezi si Primul copil roman cu autism care va beneficia de terapie cu propriile celule stem din sangele cordonului ombilical

Activitatile desfasurate pe parcursul proiectului au cuprins: management-ul de proiect, evaluarea beneficiarilor, clubul de educatie si dezvoltare emotionala, intalniri cu apartinatori (parinti, bunici, asistenti personali), weekend-uri terapeutice, intalniri cu fratii beneficiarilor, derularea activitatilor de socializare.

,,Emotiile te ghideaza sa descifrezi limbajul lumii interioare, sensul cuvintelor negraite, scopul gesturilor sau al comportamentului, sunt mesageri ai sufletului unui copil neinteles de cei din jurul sau. Prin acest proiect i-am ajutat pe copii sa-si inteleaga emotiile, sa le influenteze si sa le dea aripi”, a declarat Darkó Hortensia – Emese, coordonator de proiect.

Participantii care au fost inclusi in acest program de activitati au beneficiat de pe urma acestora prin: dobandirea unor strategii care faciliteaza adaptarea in situatiile stresante, descurajarea comportamentelor neadecvate si incurajarea comportamentelor adecvate, dezvoltarea unui comportament social adecvat varstei, achizitionarea de abilitati de limbaj si de joc, o mai buna intelegere a lumii in care traiesc.

Prin intermediul acestui proiect au fost identificate mijloace prin care sa fie instruiti parintii pentru a stii cum pot optimiza si dezvolta competentele emotionale, sociale, cognitive si motrice la copii si de asemenea sa ii ajute pe copii sa achizitioneze aceste competente care ulterior au efecte asupra functionarii si adaptarii la cerintele educative.

Vezi si Autism: metode sigure si distractive de a „imblanzi” simptomele acestei tulburari comportamentale

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here