Copiii, ajutati sa se fereasca de pericolele care pandesc pe internet

Pericole internet

Inspectoratul Scolar Judetean Cluj a lansat primul proiect educational integrat din Romania care ajuta elevii sa identifice pericolele la care se expun folosind mediul virtual, in urma postarii unor imagini pe internet, si de a sensibiliza parintii asupra riscurilor la care sunt expusi copiii lor in diferite contexte sociale.

Seful ISJ Cluj, Valentin Cuibus, a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX, ca este nevoie de o formare a elevilor, dar si a parintilor si profesorilor.

”ISJ Cluj a lansat proiectul <Dreptul meu la imagine>, primul proiect educational integrat din Romania. Consideram ca atat copiii, cat si parintii, profesorii si scoala trebuie sa stie mult mai multe si este nevoie de o formare a lor. Cred ca este foarte important ca abordarea subiectului sa fie integrata si pozitiva”, a spus Cuibus.

Coordonatorul proiectului, Andreea Coroian-Goldis, a declarat, la randul sau, ca o petrecere de tip Balul Bobocilor, de exemplu, ofera prilejul de a purta discutii cu elevii despre asumarea si afisarea corespunzatoare a imaginii proprii, consumul de alcool/tutun, relatiile de prietenie si de cuplu.

”Proiectul ajuta elevii de clasele a VI-a – XII-a sa identifice pericolele la care se expun in mediul virtual, in urma postarii unor imagini sau filmari video cu ei sau colegii lor. Ineditul acestui proiect este legat de abordarea pe care o propune, fiind primul care porneste de la contextul social in care se afla tanarul – scoala, prieteni, familie, retea de socializare, nu de la o lista de comportamente care trebuie prevenite. Scoala face constant educatie impotriva bullying-ului, a violentei, a consumului de alcool si substante interzise, dar contextul social al unei petreceri, de Balul Bobocilor, de exemplu, ne ofera prilejul de a purta discutii cu elevii despre asumarea si afisarea corespunzatoare a imaginii proprii, consumul de alcool/tutun, relatiile de prietenie si de cuplu, expunere la riscul de trafic de persoane in raport cu necunoscutii, modalitatea de transformare a spatiului privat intr-unul public prin postarea fotografiilor/video-urilor pe retelele de socializare”, a spus Coroian – Godis.

Potrivit acesteia, in cadrul proiectului se vor trata intr-o abordare integrata, intotdeauna in raport cu niste contexte reale, mai multe comportamente ce influenteaza imaginea elevului.

”Vom discuta cu elevii despre pericolele mediului virtual, in urma folosirii retelelor de socializare de pe internet ca mediu in care elevii pot incepe o relatie cu persoane necunoscute, care isi ascund identitatea sub una falsa, iar, ulterior, acestea le pot cere imagini cu ei, chiar in posturi indecente. De asemenea, elevii nu realizeaza ca oferind pe retelele de socializare informatii si fotografii despre identitatea lor, se expun unor pericole”, a explicat Andreea Coroian-Goldis.

Inspectorul sef adjunct al ISJ Cluj, Mariana Pop, celalalt coordionator al proiectului, a spus ca in cadrul proiectului vor fi formati toti dirigintii, consilierii scolari psihologi, respectiv consilierii educativi din scoli.

”Un alt deziderat al proiectului este de a sensibiliza parintii asupra riscurilor la care sunt expusi copiii lor in diferite contexte sociale. O abordare sub cupola Dreptului meu la imagine era absolut necesara in sistem la nivelul perceptiei. Ce tipuri de comportamente vreau sa previn e o chestiune pedagogica de fixare de obiective, dar in fata elevilor trebuie sa ajunga contextul real cu care ei sa se poata identifica si din care sa fie capabili sa extraga posibilele pericole. Provocarile actuale sunt nu doar pentru elevi, ci si pentru profesori si parinti”, a mentionat Pop.

In cadrul proiectului vor fi organizate evenimente de tip TedEx-uri, in cadrul carora studentii sau elevii din clasele mari pot transmite informatii catre elevii mai mici, va fi elaborat un ghid de activitati si se vor completa chestionare de catre elevi, ale caror rezultate vor fi analizate de echipa de coordonare.

O parte din activitatile proiectului ii vor include si pe elevii de clasele a III-a si a IV-a.

Proiectul ”Dreptul meu la imagine” se deruleaza de ISJ Cluj in parteneriat cu Inspectoratul de Politie Judetean Cluj, Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane, Asociatia Parinti din Romania si Baroul Cluj.

Sursa: MEDIAFAX

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here