Parintii si MEN despre repetentia la clasa I

Parintii despre repetentia la clasa I

Reprezentantii parintilor spun ca nu sunt de acord cu intentia ministrului Educatiei ca elevii din clasa I sa repete anul scolar, precizand ca i-ar afecta emotional. Pe de alta parte, presedintele Federatiei Sindicatelor din Educatie spune ca decizia e binevenita, pentru ca mii de copii nu pot citi.

Citeste si: Programul ,,Romania Educata”. Ce spun parintii, profesorii si Klaus Iohannis

“Aceasta initiativa ar afecta, cel putin din punct de vedere emotional, un copil care abia se obisnuieste cu mediul scolar si care are sapte ani. Nu avem cum sa fim de acord cu asa ceva. Nu stiu de ce ministru si-a dorit acest lucru. Pana la urma, in calitate de ministru poate propune orice, dar vazand reactiile tuturor nu vom agreea asa ceva si speram sa nu fie impusa prin noua lege a educatiei, care va fi in dezbatere publica”, a declarat Iulian Cristache, presedintele Federatiei Asociatiilor de parinti din invatamantul preuniversitar.

De cealalta parte, presedintele Federatiei Sindicatelor din Educatie „Spiru Haret”, Marius Nistor, spune ca asteapta argumentul care ar sta in spatele acestei propuneri.

“Din punctul meu de vedere, este o problema ca la nivelul clasei a I-a treci in clasa a II-a fara sa ai cunostinte elementare. (…) Marea problema a noastra este ca avem peste 50.000 de copii care nu stiu sa scrie si sa citeasca suficient de corect. Copii care termina gimnaziul, copii care ajung in liceu si sunt pusi in imposibilitatea de a sustine examenul de Bacalaureat”, a spus Marius Nistor.

De asemenea, Marius Nistor spune ca atat timp cat propunerile venite din partea specialistilor vor fi criticate, in continuare vor exista probleme in educatie.

“Consider ca ar trebui sa incepem in regim de urgenta discutii despre legea invatamantului preuniversitar, legea invatamantului universitar. Toate aceste probleme sa fie puse in dezbatere publica si clarificate din punct de vedere legal. Sa avem actele normative. (…) Din punctul meu de vedere, copilul acela cum poate intra in clasa a II-a atata timp cat nu are elementele de baza? E ca si cum as vrea sa-l trec direct in clasa a XI-a, dar el are probleme la nivelul clasei a X-a. Il trec doar de dragul de a-l trece?”, a explicat Marius Nistor.

Precizarile vin dupa ce Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a declarat ca vrea sa schimbe prevederile legale privind repetentia in clasele primare si sa ofere posibilitatea invatatorului de a lasa repetent un copil, prin schimbarea legii. Ministrul Educatiei mai precizeaza ca este o greseala aceasta prevedere din lege.

„Din pacate este o prevedere legala. Pana in clasa a III-a nu ii poate lasa repetenti, dar eu cred ca trebuie sa revenim asupra acestui lucru, pentru ca iata unde suntem: ajungem la clasa a VIII-a si atunci constatam ca nu stiu sa scrie bine, sa calculeze si 36% nu sunt in stare sa ia 5 la evaluarea de la clasa a VIII-a. Obiectivele trebuie sa le stabilim prim lege si fisa postului profesorului”, a declarat ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, la Digi24.

MEN despre repetentia la clasa I: Vor fi analizate cauzele decalajelor de cunostinte. Nu implica si decizie

Ministerul Educatiei precizeaza, dupa discutiile privind repetentia la clasa I, ca reprezentantii institutiei si expertii in educatie vor analiza toate cauzele decalajelor de cunostinte acumulate, insa discutiile nu implica si adoptarea unor decizii, ci implementarea unor masuri.

„In contextul identificarii unor solutii care sa conduca la cresterea nivelului de achizitii cognitive dobandite la finalul claselor de debut din invatamantul primar, MEN si grupuri de experti in educatie si-au propus sa analizeze toate cauzele posibile ale decalajelor de cunostinte acumulate, inclusiv cercetarea efectelor psihologice pe care le presupune repetarea unei clase”, precizeaza Ministerul Educatiei, printr-un comunicat de presa.

Cu toate acestea, sursa citata mai arata ca analiza „nu implica adoptarea unor decizii”, ci constituirea unor masuri, precum crearea unui mecanism de identificare timpurie a riscului de esec scolar sau dezvoltarea de programe remediale specifice.

„In concluzie, subiectul sus-mentionat reprezinta o tema de dezbatere intr-un context mult mai larg, scopul fiind acela de a dezbate pro si contra, din perspectiva masurilor care pot reduce fenomenul decalajului de achizitii cognitive”, mai arata Ministerul.

Sursa: Mediafax

Citeste si: Federatia Nationala a Asociatiilor de Parintilor: Este nevoie de educatie sexuala in scoli!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here