Au fost aprobate peste 159.000 de cereri de inscriere pentru clasa pregatitoare

Ministerul Educatiei a anuntat ca, dupa cele doua etape de inscriere pentru clasa pregatitoare, au fost validate peste 159.000 dintre cereri, cele mai multe fiind solicitari pentru copiii care vor implini varsta de 6 ani pana pe 31 august 2018. Cateva sute de solicitari au fost respinse.Potrivit datelor centralizate de Ministerul Educatiei, au fost validate 159.324 de cereri de inscriere in invatamantul primar. Dintre acestea, peste 151.000 de cereri (95,2%) au fost admise in prima etapa, iar aproximativ 7.500 in a doua etapa (4,7%).

Vezi si In prima etapa de inscrieri in invatamantul primar au fost depuse 152.962 de cereri

Conform sursei citate, tipologia cererilor admise in prima etapa releva ca peste 128.000 au vizat copii cu varsta de 6 ani, impliniti pana la data de 31 august 2018, inclusiv, iar 23.000 de cereri, copii cu varsta de 6 ani, impliniti incepand cu data de 1 septembrie 2018.

In a doua etapa de inscriere (12 – 18 aprilie), au fost depuse peste 7.500 de cereri, repartizate astfel: 6.992 de cereri cu o singura optiune (92,1%), 229 de cereri cu doua optiuni (3%) şi 372 (4,9%) de cereri cu trei optiuni. In final, au fost admise 7.489 dintre ele, mai precizeaza MEN.

Dupa cele doua etape de inscriere, 145 de cereri (0,1%) au fost respinse fie din cauza optiunilor insuficiente, fie din cauza lipsei de locuri in unitatile de invatamant vizate. Acestora li se adauga alte 417 cereri respinse in prima etapa, care nu au fost redepuse ulterior.

Potrivit calendarului publicat de Ministerul Educatiei, in intervalul 24 aprilie – 4 mai, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti vor solutiona cererile parintilor ai caror copii nu au fost inca inscrisi intr-o unitate de invatamant, dar si toate situatiile referitoare la inscrierea in invatamantul primar, avand in vedere, cu prioritate, interesul educational al copilului.

Vezi si S-a dat startul înscrierilor preşcolarilor în clasa întâi

Sursa: Mediafax

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here