Gafele ministrului Educatiei, ironizate de liceeni pe ritmuri hip-hop

Gafele ministrului Educatiei au fost ironizate de cativa liceeni din Targul Frumos printr-o melodie inspirata de o declaratie facuta de Ecaterina Andronescu. „Dumneavoastra puneti intrebari cand omul este cu gandul in alta parte sau cand nu este cu gandul in alta parte”, a replicat ministrul.

Citeste si Mesajul unei mame catre Ecaterina Andronescu, ministrul Educatiei. Si raspunsul primit!

Mai multi liceeni din Targul Frumos  au facut o melodie a carei tema vizeaza situatia incerta in care actualul sistem educational se scalda. Una dintre declaratiile ministrului Educatiei a servit drept sursa de inspiratie pentru refrenul melodiei compuse de liceeni. Melodia liceenilor poarta titlul „Iluzii pierdute” si a fost postata pe Youtube. Ea este inspirata din realitatea unui sistem educational care „schiopateaza” serios in ultimii ani.

Ministrul Educatiei a replicat, intrebata fiind in cadrul unei conferinte de presa cum comenteaza situatia, ca „orice om este supus si erorilor”, intrucat sunt situatii in care presa pune intrebari, iar „omul este cu gandul in alta parte”.

„Dumneavoastra intotdeauna puneti intrebari si puneti intrebari si cand omul este cu gandul in alta parte sau cand nu este cu gandul in alta parte. De multe ori pana iti revii, eu nu cred ca ma puteti acuza ca nu stiu sa vorbesc sau ca sunt din categoria celor care nu au invatat la scoala. Am invatat si am avut profesori foarte buni la limba romana. Dar orice om este supus si erorilor”, a spus ministrul Educatiei.

Vezi si Un invatator a corectat cuvantul „patinoar” cu „patinuar”. Ce crede ministrul…

Sursa principala de inspiratie pentru tineri, in sensul redactarii versurilor puse ulterior pe ritmuri hip-hop, a fost atat declaratia ministrului Educatiei, Ecaterina Andronescu, facuta in cadrul unei emisiuni televizate in contextul Bacalaureatului, cat si contextul actual al situatiei invatamantului romanesc. Andronescu spunea la momentul declaratiei de care liceenii s-au folosit in sensul punerii bazei refrenului piesei, ca „orice evaluare evalueaza pe subiectele pe care examenul le presupune, in evaluarea respectiva”.

Regandirea examenelor nationale din punctul de vedere al itemilor obiectivi e esentiala

Ministrul Educatiei a precizat ca regandirea examenelor din punctul de vedere al itemilor obiectivi este esentiala, ea dand exemplu in acest sens Politehnica, unde dupa 89`, lucrarile scrise sunt pe itemi obiectivi si ca ia acest lucru in calcul si pentru examenele nationale. Implementarea acestei masuri pentru examenul de Bacalaureat si Evaluare Nationala ar putea duce la scaderea numarului de contestatii depuse de elevi post-examen.

„Fac comparatie, noi la Politehnica (…) de foarte multi ani de zile, dupa 89`, lucrarile scrise sunt pe itemi obiectivi. Lucrarea este corectata in fata elevului si a unui martor, el stie cu ce nota pleaca. Nu mai avem atat de multe contestatii, atat de multe contestatii din care destul de multe, au primit modificarea notelor, deci au primit rezolvari. Cu itemi obiectivi nu mai ajungem in acele situatii si va trebui sa mergem in aceasta directie”, a spus ministrul.

Ea a declarat si faptul ca aceasta posibila masura ar putea sa-i „supere” pe unii dintre profesori.

„O sa stam de vorba si o sa le explicam ca este calea catre care trebuie sa mergem. Foarte multi profesori spun „nu se poate la disciplina X sa dam examene pe itemi obiectivi, dar uitati-va testele Cambridge, Oxford se dau pe itemi obiectivi si nu are nimeni nicio problema cu corectitudinea acestor examene”, a mentionat ministrul.

Ea a concluzionat spunand ca se va lua aceasta masura in calcul de catre minister in urmatoarea perioada.„Cand o sa avem situatia exacta, o sa elaboram si metodologia pentru examenele viitoare”, a conchis Ecaterina Andronescu.

Sursa: Mediafax

Citeste si Ministrul Educatiei vrea ca olimpicii nationali sa devina automat studenti

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here