Avocado – un „pachet” de beneficii pentru sarcina ta

Avocado este un fruct, iar textura miezului este untoasa, cu gust de… nuci! Pe langa sursele de vitamine si de minerale, avocado contine o cantitate mare de nutrienti, precum folati si potasiu, doua ingrediente importante pentru cresterea si dezvoltarea fatului.

Iata care sunt beneficiile consumului de avocado, un ingredient cu efecte pozitive in perioada de sarcina:

  1. Este o sursa excelenta de acid folic

Carenta de acid folic poate duce la aparitia defectelor fatului la nastere. Acidul folic sprijina cresterea si dezvoltarea normala a bebelusului, scrie Mom Junction.

  1. Trateaza anemia

Carenta de fier, in timpul sarcinii, poate duce la aparitia anemiei. Avocado contine o sursa eficienta de fier, necesara pentru o viitoare mamica. Fierul este necesar pentru a dubla cantitatea de sange din corpul gravidei.

Citeste si Reteta zilei: salata de avocado sau un guacamole mai simplu

  1. Ajuta digestia

Constipatia sau alte afectiuni ale aparatului digestiv sunt comune in timpul sarcinii. Continutul bogat in fibre ale acestui fruct va ajuta digestia sa functioneze normal.

  1. Avocado – un pachet de vitamine

Avocado are complexul de vitamina B si este o sursa excelenta de vitamina K, C si E, importante pentru sanatatea bebelusului din burtica.

  1. Combate starile de greata din timpul sarcinii

In primele trei luni de sarcina, starile de greata s-ar putea sa te oboseasca sau sa te deshidrateze, de aceea vitamina C din avocado te va ajuta in lupta cu starile de rau pe care le ai dimineata.

  1. Ajuta la mentinerea normala a nivelurilor de zahar si colesterol din organism

Consumul de avocado controleaza nivelurile de zahar si de colesterol in perioada de sarcina.

  1. Amelioreaza crampele musculare aparute in timpul sarcinii

Crampele musculare sunt comune in perioada de sarcina. Avocado contine potasiu, mai mult decat o banana, iar impreuna cu calciul, consumul din acest fruct ajuta la usurarea crampelor musculare.

  1. Ajuta la dezvoltarea creierului bebelusului
  2. Este bogat in minerale (calciu, potasiu, magneziu, fosfor, zinc, mangan)
  3. Ajuta la absorbtia nutrientilor

Avocado ajuta la absobtia nutrientilor pe care le iei din alte alimente. De pilda, avocado absorbe antioxidantii din cartofii dulci sau morcovi etc.

Citeste si Reteta zilei: spuma de ciocolata de avocado

  1. Este o sursa excelenta de grasimi sanatoase

Caloriile extra sunt canalizate catre dezvoltarea fatului, de aceea este nevoie de grasimi bune. Avocado contine Omega 3 si Omega 6, benefice cresterii fatului. Omega 3 creste nivelul de serotonina, responsabil pentru starea de fericire.

  1. Imbunatateste metabolismul

Aproape 25% dintre fibre sunt solubile si ajuta bacteriile bune din tractul intestinal sa imbunatateasca sanatatea metabolica.

  1. Reduce preeclampsia

Preeclampsia este o afectiune care apare doar in timpul sarcinii si se poate referi la hipertensiune, dar si la alte afectiuni, cum ar fi ale rinichilor sau ale ficatului. Continutul bogat de potasiu ajuta la reducerea sanselor de a face preeclampsie.

Care sunt efectele secundare?

Cel mai bine este sa te limitezi, in perioada de sarcina, la consumul a jumatate dintr-un avocado. Daca vrei sa tii cont de greutatea ta, nu consuma avocado in exces deoarece iti poate aduce kilograme in plus. Consumul excesiv de avocado poate duce la cresterea in greutate si chiar la obezitate.

Daca esti alergica la latex, atunci trebuie sa limitezi consumul de avocado si de banana deoarece pot avea legatura cu alergiile la latex, un tip de cauciuc natural.

Coaja fructului se transforma intr-o culoare inchisa atunci cand este expusa temperaturilor scazute pentru o lunga perioada de timp inainte sa se coaca. De altfel, saminta fructului nu este recomandata deoarece nu exista cercetari care sa sprijine acest consum, mai scrie Mom Junction.

Cum poti consuma avocado?

Daca iti plac gustarile crude, iata sub ce forma ai putea consuma avocado, fructul minune:

  • Betisoare din avocado (mai ales daca iubesti forma cartofilor prajiti!);
  • Avocado murat – adauga bucatile de avocado in apa sarata;
  • Crema de avocado – pentru decorarea salatelor, omletelor etc.
  • Oul si avocado – pune un ou intr-un avocado si pune-le la cuptor timp de cinci minute. Ouale si avocado sunt o combinatie delicioasa!

Bonus, un smoothie de avocado

Ai nevoie de o jumatate de avocado, taiata in cuburi, o ceasca de apa, o banana, o lamaie, o portocala, o jumatate de lime, o legatura de patrujel si gheata. Adauga toate ingredientele intr-un blender si mixeaza-le, initial, incet, apoi creste viteza gradual. Iti va lua maximum cinci minute pana vei prepara aceasta bautura gustoasa!

Citeste si Reteta zilei: crema de avocado cu peste, pentru cei mici si cei mari

Autor: Andreea Borcila

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here