STUDIU. Romanii sunt atenti la etichete, se feresc de zahar, OMG si grasimi

Romanii sunt atenti, cand citesc etichetele produselor, la cantitatea de zahar si ingrediente modificate genetic, dar si la continutul de grasimi, ponderea celor atenti la aceste detalii fiind peste media globala, releva un studiu GfK.

Aproape jumatate dintre consumatori, la nivel global, declara ca atunci cand citesc etichetele despre continutul produselor pe care le consuma iau in calcul in primul rand sa fie fara zahar si fara ingrediente modificate genetic. Romanii sunt si ei atenti la acest din urma aspect, dar si la continutul redus de grasimi (55% pentru ambele). Urmatorii factori foarte importanti in cazul a jumatate dintre romani sunt “ingredientele organice” sau “continutul redus de zahar”.

Global, produsele cu continut scazut de sodiu sau de sare ocupa locul trei in top, cu 45%. Urmatoarele in clasament, la egalitate (cu 44%) se gasesc produsele ecologice, cele cu cu continut scazut de grasimi sau fara grasimi si produsele cu adaos de vitamine sau minerale.

Citește și:

4 indulcitori naturali sanatosi. Cu ce putem inlocui zaharul

 

Romanii au acordat o importanta mai mare tuturor criteriilor analizate fata de media globala, cu patru dintre ele alese de peste jumatate dintre cei chestionati. La nivel global, nici o caracteristica nu a fost selectata de un procent atat de mare de consumatori, scorul maxim fiind de 48%. Acest lucru arata ca, cel putin la nivel declarativ, romanii sunt mai atenti la ce consuma decat majoritatea tarilor analizate, fiind preocupati de sanatatea lor si a familiilor lor.

Asa cum era de asteptat, persoanele din gospodariile cu venituri mari au acordat o importanta mai mare tuturor acestor caracteristici, comparativ cu gospodariile cu venituri mai mici.

In randul gospodariilor cu venituri ridicate, cele mai importante caracteristici legate de continut sunt fara organisme modificate genetic (55%), cu continut redus de zahar sau fara zahar (54%) si continut redus de sodiu sau de sare (52%).

In cazul celor cu venituri scazute, cei mai importanti factori se refera la organismele modificate genetic si la continutul de zahar, insa sunt mentionati de un procent semnificativ mai mic (44%, respectiv 43%). Al treilea factor cel mai important pentru acest grup are legatura cu produsele ecologice si cele imbogatite cu vitamine sau minerale (41%).

China se afla in fruntea listei pentru opt dintre cei noua factori de decizie analizati. Exceptia se refera la produsele de provenienta locala, unde Italia preia conducerea. Romania se afla pe a doua pozitie pentru cinci dintre caracteristici: fara organisme modificate genetic, fara grasimi (in acest caz, clasandu-se la egalitate cu China), provenienta locala, continut de pre- sau probiotice si fara gluten. La alte trei aspecte detinem locul al treilea in top: produse organice, imbogatite cu vitamine sau minerale si fara sodiu sau sare.

GfK a intervievat 23.000 de consumatori online in 17 tari in vara anului 2017. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componenta demografica a populatiei online in varsta de peste 15 ani din fiecare tara. Tarile incluse sunt Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie si SUA. Studiul pentru Romania este realizat in 2015, pe un esantion de 1000 de utilizatori de Internet.

SURSA: MEDIAFAX

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here