Cum poti gasi echilibrul intre munca si familie?

Dezechilibrul dintre viata personala si cea profesionala poate duce la epuizare sau “burnout”, un sindrom care a fost recunoscut recent de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii drept o boala. Atunci cand devii parinte, prioritatile ti se schimba, viata personala devine din ce in ce mai solicitanta si este din ce in ce mai greu sa faci fata si solicitarilor de la job. Studiile arata faptul ca parintii din generatia Millennials au fost crescuti de parinti concentrati pe cariera si nu doresc ca si copiii lor sa creasca fara ei, de aceea sunt intr-o continua cautare de solutii. Iata 7 sfaturi utile de la #Mamprenoare pentru cei care vor sa-si gaseasca echilibrul intre munca si familie.

Citeste si Esti mamica, dar si lucrezi?

  1. Planifica-ti din timp activitatile la care vrei sa participi. “De cand sunt pe cont propriu, agenda a devenit pentru mine un instrument fara de care nu pot supravietui. Sunt de moda veche si prefer varianta printata, nu cea electronica. Mi-am facut un obicei de a trece totul in agenda, de la intalnirile cu clientii, evenimentele pe care le organizez, evenimentele la care vreau sa particip, pana la vizitele la prieteni, activitatile copiilor sau excursiile in familie. Locuiesc in Belgia si am invatat de la prietenii mei de aici ca planificarea sanatoasa este cheia unui echilibru perfect. Aici nu trebuie sa fii surprins daca te suna azi un prieten sa te invite in vizita in 19 septembrie la ora 19,00. Totul se planifica din timp. Astfel, la inceputul anului am trecut in agenda evenimentele care erau deja stabilite, apoi lunar si saptamanal umplu spatiile goale cu intalniri si activitati si am o imagine de ansamblu asupra programului meu”, declara Alina Bota, Consultant&Coach, Fondator Mamprenoare
  2. Invata sa delegi treburile casnice. “Echilibrul perfect intre familie si cariera este un vis. Uneori familia cere mai multa atentie, alteori activitatea profesionala este pe val. O stabilire clara a valorilor familiei dupa aparitia copilului si a obiectivelor personale si comune, duce la claritate. Atunci stii exact unde ai nevoie de ajutor si incepi sa delegi. De exemplu, dupa ce a aparut copilul, sotul meu a preluat o mare parte din activitatile casnice si a descoperit un hobby din bucatarie, gateste excelent! Am o doamna care vine saptamanal pentru o curatenie generala si calcatul rufelor. Copilul are nevoie de timp unu la unu cu fiecare parinte, asa ca pe langa programul comun avem si timp individual care il elibereaza pe celalalt partener in caz ca apare ceva urgent pe plan profesional. Gestionarea resurselor limitate de timp ne face sa fim o echipa tot mai eficienta, mai unita si mai performanta, si sa ne bucuram de familie si de cariera in acelasi timp”, explica Anamaria Ciuhuta – Blogger&Trainer – www.financialparenting.eu.
  3. Determinare si disciplina. “Au fost multe motive care m-au determinat sa incep un proiect pe cont propriu; si in capul listei a fost cel care se refera la flexibilitatea organizarii timpului meu astfel incat sa am un echilibru intre viata personala si cea profesionala. Desi eram convinsa ca voi reusi sa am acest echilibru, m-am lasat condusa de ideea ca, fiind la inceput de drum, trebuie sa muncesc mult, foarte mult, macar pana pun business-ul pe picioare si apoi, candva, ma voi putea relaxa. Dupa 3 ani de lucru, fiind atenta la reactiile mele, mi-am dat seama ca acel moment nu va veni niciodata daca eu nu imi schimb perspectiva. Asta deoarece atunci cand lucrezi pentru propriul vis intotdeauna mai poti face ceva, intotdeauna mai poti imbunatati, intotdeauna mai poti contacta un potential colaborator. Si este foarte dificil sa te opresti. Doar in momentul in care am constientizat ca din viata mea lipseste exact ceea ce mi-am dorit mai mult, si anume timp cu familia mea, am putut sa imi creez acest echilibru. La inceput a fost fortat, obligandu-ma pur si simplu sa inchid laptopul inainte sa-mi iau copilul de la gradinita dupa-amiaza si sa nu il mai deschid atata timp cat el era treaz. Nu a fost deloc usor, ma manca mana sa verific mailul, paginile de Facebook, Linkedin etc. Insa dupa vreo doua saptamani mi-am dat seama ca puteam fi foarte eficienta in 8 ore condensate de munca. Si, mai mult decat orice, eram mult mai fericita fiindca facusem loc astfel familiei in viata mea. Acum stiu ca a avea un echilibru intre viata personala si cea de business depinde doar de alegerea mea. Si, asa cum iau decizii in business pe care le aplic cu determinare si disciplina, tot asa trebuie sa ma comport si cand vine vorba de viata personala”, declara Maria Duduman – Fondator www.fabine.ro
  4. Transforma timpul cu copiii in timp special cu copiii. “Am invatat sa nu mai am sperante false. Cand am de lucru, nu plec de la premiza ca dragii mei copii ma vor lasa sa o fac de buna voie. Stiu ca nu va fi asa si atunci ma asigur ca ma conectez cu ei inainte. Timp Special si o harjoneala pe cinste ii umple atat pe ei, cat si pe mine cu iubire, voie buna si energie pozitiva. Orice om vesel va fi mult mai dispus sa iti acorde spatiul si timpul de care ai nevoie pt a-ti face treaba. De asemenea, ma asigur ca si eu imi incarc bateriile cu cate o escapada la cafenea, teatru sau sport, doar pentru mine. Atat business-ul, cat si copiii cresc mai armonios cand mama e calma si concentrata”, afirma Irina Nichifiriuc Specialist Parenting  si blogger www.sfatulmamei.com.
  5. Invata sa spui NU. “Nu e nevoie sa fii prezenta la toate activitatile copilului, sa bifezi toate aniversarile, sa sari sa ajuti pe toata lumea din jurul tau, sa fii prezenta la toate evenimentele de business si nu trebuie sa fii implicata in 100 de lucruri pe care sa le faci superficial si sa te frustrezi ca esti obosita. Priveste pe termen lung: te ajuta cu ceva activitatea X pe viitor? Are impact in educatia copilului, in relatiile tale sau in buzunar? Daca nu, atunci ofera-ti tie timpul pe care esti dispusa sa il oferi celorlalti si productivitatea ta va creste”, explica Alina Bota, fondatoarea Mamprenoare.
  6. Fa din timpul de munca o parte cu adevarat integrata in drumul tau spre sanatate! “As face miscare, dar munca imi ia tot timpul nealocat familiei. Sanatatea mea are de suferit din pricina sedentarismului, insa nu am ce face. Daca as avea timp, mi-as pregati mesele si nu as mai tot manca patiserii, pe fuga sau fast-food. Asa gandeam si eu atunci cand eram angajat. De cand am devenit Health Coach, am inceput sa vad totul din alta perspectiva. Dupa cum ne sugereaza si curentul Desksercize, putem integra miscarea in munca. Cum? Foarte simplu: profitand de cladirile cu cel putin 4 etaje pentru a face cat mai multe ture de scari pe zi, profitand de birourile moderne care permit jocul de glezna sub birou, cvasi-continuu sau la intervale, dar mai ales evitand sa stam toata ziua pe scaun! Se poate tasta din picioare la fel de bine, iar pozitia este una mult mai naturala omului! Poate cel mai important de retinut ar fi sa facem miscare 5 minute la fiecare 25 de minute pentru ca energia corpului sa nu stagneze iar focusul sa se diminueze cu fiecare pauza uitata. Cat despre mancare…Va provoc sa incercati, sa va cronometrati cat dureaza sa va asamblati o salata cu ou, avocado sau carne inainte de a iesi pe usa dimineata. Sa fie 5 minute? Sa fie 7? Oare mai incap atunci scuze sa iesim cu mana goala?”, declara Iulia Broscoi – Health Coach.
  7. Alatura-te unei comunitati! Se spune ca este nevoie de un sat intreg ca sa cresti un copil. Pentru a creste si copii si afaceri ai nevoie de o comunitate nationala care sa te sustina, sunt de parere #mamprenoarele. Conditia obligatorie de functionare intr-o comunitate e insa sa fii si tu dispusa sa le sustii la nevoie pe membrele comunitatii.

Vezi si Andreea Mihai: ,,Atentie la echilibrul dintre viata la birou si timpul petrecut cu copilul

#Mamprenoare este o comunitate de mame tinere, care au pornit in cautarea echilibrului si l-au gasit impreuna. Alina Bota – Antreprenor, Business Consultant & Coach a infiintat in urma cu 3 ani si jumatate acest Business Hub & Accelerator, avand initial ideea de a-si conecta clientele din toata tara pentru a face parteneriate si a se sustine reciproc. Comunitatea a crescut exponential in mai multe orase din tara si a devenit un adevarat accelerator de crestere pentru afacerile mamelor din Romania.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here