Studiu. Care este cea mai buna zi pentru a pleca intr-o calatorie cu avionul

Aproape 5.000 de pasageri ai companiilor aeriene au fost afectati de intarzierea sau anularea unui zbor in ultimele 60 de zile, circa 50 de curse din Bucuresti generand potentiale compensatii in valoare de 1,35 milioane de euro, sambata fiind cea mai buna zi pentru o calatorie, potrivit AirHelp.

Aeroportul Henri Coanda si cel din Cluj-Napoca au inregistrat cele mai multe probleme la zboruri in ultimele 60 de zile.

In perioada octombrie-noiembrie, data de 17 noiembrie (vineri) a fost cea care a marcat cele mai multe intarzieri pe cinci aeroporturi din Romania, cand 464 de curse au decolat cu 15 pana la 180 de minute intarziere, respectiv un zbor cu peste trei ore intarziere.

De altfel, in ultima perioada, vinerea a avut cea mai slaba performanta in ceea ce priveste punctualitatea zborurilor, doar 80,5% din curse decoland la timp, in cazul aeroportului din Bucuresti. La polul opus este ziua de sambata, cu o rata a punctualitatii de aproape 88%. La nivel national, in 2017, ziua de vineri a avut o rata de punctualitate de 79,2%, aproape similara celei de luni, cu 79,5%. Sambata ramane insa cea mai buna zi pentru calatorii, punctualitatea fiind de peste 88% la zborurile de pe aeroporturile din Romania.

Citeste si: Calatoriile in timpul sarcinii

In 2016, in aceeasi perioada, aproape 6.700 de pasageri au fost afectati de intarzierile sau anularile companiilor aeriene, valoarea totala a compensatiilor eligibile fiind de aproape 1,8 milioane de euro.

Mai mult, la nivel de interval orar, cursele care decoleaza intre orele 22:00 si 5:59 sunt si cele mai punctuale, in comparatie cu cele programate intre orele 16:00 si 21:59, a caror rata de punctualitate este de 80,5%.

„Bazandu-ne pe statistici, daca ar fi sa alegem un zbor fara emotii, ar trebui sa alegem decolarea de pe aeroporturile din Bacau, Craiova, Constanta, Oradea, Sibiu, Suceava sau Satu Mare unde, in ultimele doua luni, niciun pasager nu a fost afectat de intarzieri sau anulari. Aceleasi statistici ne arata ca zborurile de noapte de la Oradea si cele din prima parte a diminetii de la Constanta au fost de fiecare data la timp”, a declarat Stefan Radu, country manager pe Romania al AirHelp

AirHelp este o companie al carei domeniu de activitate este obtinerea compensatiilor pentru pasageri, ca urmare a intarzierii, anularii sau supraincarcarii zborului. Din 2013, cand AirHelp a fost fondata, compania a ajutat peste cinci milioane de pasageri sa primeasca despagubiri in valoare de 300 de milioane de euro. Compania are peste 500 de angajati la nivel mondial.

AirHelp analizeaza periodic zborurile de pe aeroporturile din Europa si ofera informatii pasagerilor despre potentiale intarzieri si anulari. Daca sunt eligibili pentru despagubiri, cazul este preluat de AirHelp si pasagerul poate primi pana la 600 de euro compensatie.

Sursa: MEDIAFAX

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here