Sistem in premiera de identificare a elevilor care abandoneaza scoala

Un sistem de identificare a elevilor care abandoneaza scoala, prin suprapunerea CNP-urilor, astfel ca se poate interveni in timp real pentru reducerea acestui fenomen, a fost implementat, in premiera, de Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Cluj.

Vezi si Romania, a treia cea mai mare rata a abandonului scolar timpuriu din UE

Seful ISJ Cluj, Valentin Cuibus, a declarat ca fiecare caz de abandon scolar identificat este trimis primariilor care sunt obligate sa verifice situatia in cadrul familiilor si, daca este cazul, sa ii sanctioneze pe parintii care nu isi lasa copiii sa frecventeze scoala.

,,Problema abandonului scolar este una care ne preocupa foarte tare si asupra careia nu am avut un control real. Aparea problema inregistrarii elevului in sistem, astfel ca ne-a venit ideea suprapunerii CNP-ului elevilor din anul scolar anterior cu cei din anul in curs, in asa fel incat putem vedea imediat daca un elev nu mai apare, daca nu mai este inscris la scoala. Vedem ca din numarul de elevi de anul trecut au disparut o suta si aflam de la ce scoli sunt. In acel moment, se intocmeste o adresa catre primariile pe raza carora functioneaza scolile respective care au obligatia sa verifice in familii situatia, sa discute cu parintii ce s-a intamplat, pentru ca vorbim de invatamant obligatoriu. Primariile pot lua inclusiv masura sanctionarii parintilor care nu isi trimit copiii la scoala. Nu stiu sa mai fie aplicata in tara aceasta metoda”, a spus Cuibus.

Acesta a subliniat ca prin solutia adoptata se incearca prevenirea abandonului scolar in conditiile in care se poate interveni punctual.

,,Este o baza de date care ne da o serie de informatii foarte utile si pe care putem sa o folosim, luand masuri in timp real. Scopul este sa ii readucem pe copii la scoala, sa evitam abandonul. Situatia cea mai dificila o regasim la trecerea din clasa a 8-a in clasa a 9-a”, a explicat seful ISJ Cluj.

Valentin Cuibus a precizat ca cele mai multe cazuri de abandon scolar se intalnesc in mediul rural si in comunitatile de romi, fiind vorba la mijloc de aspecte financiare, in sensul in care parintii sustin ca nu isi mai pot permite sa isi tina copiii la scoala. De asemenea, sunt si situatii in care copiii isi insotesc parintii in strainatate, fara ca acest aspect sa fie anuntat.

ISJ Cluj deruleaza din anul 2018 un proiect cu fonduri europene de 9,3 milioane de lei prin care parintii a 60 de copii din judetul Cluj, cu varste incepand de la 2 ani, primesc lunar cate 100 de lei dar si pachete cu imbracaminte, incaltaminte si materiale de igiena, pentru a-i determina sa ii duca pe cei mici la cresa si gradinita si a reduce abandonul scolar.

La nivelul judetului Cluj, rata abandonului scolar in 2018 a fost de 2,14% fata de media nationala care este de peste 18%.

Citeste si Cauzele, efectele şi dimensiunea abandonului şcolar în România

Sursa: Mediafax

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here