In fiecare scoala si gradinita va exista un grup de actiune anti-bullying

Imagine de lisa runnels de la Pixabay

In fiecare scoala si gradinita va exista un grup de actiune anti-bullying, din care vor face parte maximum 10 membri. Normele metodologice de aplicare a legii impotriva violentei psihologice-bullying au fost publicate in Monitorul Oficial.

In grupul anti-bullying din fiecare scoala vor fi directorul unitatii de invatamant, profesorul consilier scolar, trei cadre didactice formate in problematica violentei, inclusiv a violentei psihologice-bullying, doi sau mai multi reprezentanti ai elevilor, un reprezentant al parintilor, reprezentanti ai autoritatii locale, potrivit Ministerului Educatiei si Cercetarii.

Rolul acestui grup este prevenirea, identificarea si solutionarea faptelor de bullying comise intre elevi, prin actiuni fizice, verbale, relationale si/sau cibernetice, se arata in comunicatul ministerului.

Fiecare unitate de invatamânt are obligatia de a introduce in Regulamentul de Ordine Interioara (ROI) obiectivul „scoala cu toleranta zero la violenta”.

Ce tipuri de bullying identifica aceste norme:

  1. Bullying elev-elev
  2. Bullying elev-profesor
  3. Bullying profesor-elev
  4. Bullying parinte-elev, in spatiul scolii
  5. Bullying parinte-profesor, in spatiul scolii
  6. Bullying profesor-parinte, in spatiul scolii

Mai mult, implementarea planului anti-bullying, la nivelul fiecarei unitati scolare, presupune, potrivit normelor de aplicare a Legii nr. 221/2019:

  1. activitati de informare si constientizare asupra fenomenului de bullying pentru personalul scolii, copii si parinti;
  2. masuri de comunicare si informare interna, la nivelul unitatii de invatamânt, cu privire la procedurile de prevenire, identificare, raportare si interventie a situatiilor de bullying in spatiul scolar;
  3. proceduri de interventie in situatiile de violenta psihologica-bullying;
  4. responsabilizarea cadrelor didactice in scopul interventiei imediate in cazurile de bullying semnalate sau identificate;
  5. organizarea unor activitati, precum concursuri, teatru forum s.a., in scopul incurajarii respectarii valorilor si misiunii declarate a scolii, participarea la identificarea, medierea sau raportarea situatiilor de bullying;
  6. atragerea parintilor in participarea la dezbateri si sesiuni de informare cu privire la bullying;
  7. activitati de masurare a impactului actiunilor cuprinse in planul anti-bullying si ale eficientei grupului de actiune, scrie edupedu.ro.
  8. orice alt tip de activitate care are scopul de a preveni bullyingul, scrie edupedu.ro

Ce trebuie sa faca profesorul care constata situatii de violenta-bullying

Procedura schematizata de MEC arata ca profesorul care observa bullying-ul informeaza invatatorul sau dirigintele, ori cadrele din grupul anti-bullying si cere sprijinul lor si conducerii scolii. Directorul si familia pot decide ca elevul sa stea de vorba cu consilierul scolar.

„Este datoria noastra, ca adulti responsabili, sa-i aparam, sa-i protejam pe copiii nostri prin educatie, prin exemple pozitive. De aceea, Legea anti-bullying, insotita de normele de aplicare, trebuie vazuta ca un pas important pentru asigurarea demnitatii tuturor copiilor din Romania”, a declarat Monica Anisie, ministrul educatiei si cercetarii.

Sursa: edupedu.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here