De ce nu-i invatam pe copii mindfulness?

Deseori ii sfatuim pe cei care se confrunta cu situatii anxioase sa-si pastreze calmul, sa inspire si sa expire, sa fie atenti la ceea ce simt si sa-si exprime emotiile, sa se elibereze de emotiile negative, sa se implice in activitati placute sau relaxante sau sa practice mindfulness.

Dar de ce nu aplicam aceleasi lucruri si atunci cand este vorba despre copii? De ce nu-i invatam mindfulness?

Citeste si: Bullying-ul incepe acasa. Si continua la scoala!

Ce inseamna mindfulness?

Definitia suna cam asa: ,,abilitatea sau starea de a fi constient de ceva”, ,,stare sau capacitate de a te concentra asupra momentului prezent, a fi constient de acest moment si de a accepta cu calm emotiile traite, gandurile si senzatiile simtite de corp etc, scrie parent24.com.

De ce ar fi bine sa fie si copilul invatat mindfulness? 

Atunci cand copilul tipa, loveste, musca sau are un comportament ,,nepotrivit” este de obicei pentru ca trece prin niste stari sau simte anumite emotii cu care fie nu s-a mai confruntat sau pe care nu stie cum sa le gestioneze. Sunt prea complexe pentru el, il sperie si de aceea are reactiile respective.

In unele tari, specialistii au inteles ca e nevoie sa fie schimbate lucrurile, sa se foloseasca o alta abordare si anume, sa fie copiii invatati la scoala ce inseamna mindfulness, meditatie, ce tehnici pot folosi pentru a-si intelege emotiile si pentru a le gestiona cu calm.

Citeste si: Bullying-ul in scoala: agresorul, victima si martorul

De exemplu, in 370 de scoli din Anglia au fost introduse materiile mindfulness si meditatie, care conform specialistilor vor imbunatati sanatatea mintala a elevilor.

Cei care au initiat acest program – NGO WISE (Wellbeing in Schools and Education)- au observat ca in scoli exista mult prea multe episoade de bullying, incidente agresive intre elevi, comunicare violenta intre ei, cadre didactice excesiv de stresate etc, scrie brightvibes.com.

S-a facut pentru inceput un training experimental, timp de 8 saptamani, atat pentru profesori, cat si pentru elevi, iar rezultatele au fost imbucuratoare, fiindca profesorii au raportat un nivel de stres cu mult redus, s-au observat mai putin absente la elevi, imbunatatiri in atitudinea si comportamentul acestora si mai putin incidente agresive in cadrul scolii.

Citeste si: Tara, tara, vrem copii fericiti! Exact ca cei din Danemarca!

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here